Microsoft koupil Bethesdu, tvůrce Dooma. Jedná se o největší obchod historie her.

Společnost Microsoft se rozhodla zakoupit za rekordní sumu herní studie Bethesda, které je u tvorby her od samého počátku. Nyní se dá očekávat, že tituly z dílny Bethesdy přejdou výhradně do Xboxu.
emoticon-4826080_1280

Zdroj: Pixabay

Společnost Microsoft včera oficiálně oznámila, že bude kupovat proslulé herní studio Bethesda, které bylo založeno již v roce 1985 a stálo tak u zrodu prvních a notoricky známých her, na které mnozí z nás notoricky vzpomínají.

Je tak velice pravděpodobné, že do Xboxu přibudou všechny pecky, jako například Doom, Wolfenstein, Quake, Fallout, The Elder Scrolls, Starfield a mnoho dalších. Prozatím byl zveřejněn pouze jediný detail celé akvizice, a to cena, která v přepočtu vychází na 172,8 miliard korun. Podle odborníků se jedná o adekvátní cenu vzhledem k tomu, že Bethesda se řadí mezi vůbec nejuznávanější studia současnosti.

„Tři miliardy hráčů hledají zábavu a komunitu, kam by mohli patřit. A v Microsoftu je naší ambicí zmocnit se každého z nich, ať už hrají kdekoliv. Dnes děláme další důležitý krok na této cestě, protože spojujeme značky Bethesda a Xbox.“

Satya Nadella, generální ředitel Microsoftu

Na druhou stranu se jedná o zřejmě jeden z největších obchodů herních studií vůbec. Microsoft touto akvizicí však získá mnohem víc. Může nabízet slavné tituly z dílny Bethesdy výhradně pro Xbox, čímž se stane nový model Xbox zase o trochu zajímavější oproti konkurenčnímu PlayStationu, který také vydává nový PlayStation 5.Vyvstává i otázka, zda tituly Bethesdy, které byly doposud dostupné i na PlayStationu z něj zcela zmizí či zda je Microsoft „pronajme.“

Zdroj: Microsoft

Přidat na Seznam.cz
GAMEBOT
ARCHIV

Foto: Pixabay

NeuroNet: Mendax Proxy je velmi podobná hře Reigns, akorát se místo středověkého panství staráte o cyberpunkové město. Hrajete za experimentální UI vlastněnou megakorpem (pro cyberpunk se jedná už o klasiku), který byl pověřen řízením města ve všech věcech, malých i velkých, počínaje schvalováním obcí až po pomoc při vyšetřování trestných činů a („překvapivě“) sběr dat pro inzerenty.

Vývojář Dream Harvest uvedl, že NeuroNet „hraje blízko“ Reigns, ale zaznamenal také některé velké rozdíly. Je více zaměřen na vyprávění souvislého příběhu, aby podpořila přirozenější rozhodování na rozdíl od Reigns, kde jde „akorát“ o hromadění zdrojů. „Chceme, aby hráči činili řadu rozhodnutí, od náročných po všední, ale nechceme, aby je ovlivňovalo uživatelské rozhraní, ale místo toho jejich vlastní, osobní, morální kompas,“ vysvětlilo studio.

Foto: Pixabay

NeuroNet: Mendax Proxy je velmi podobná hře Reigns, akorát se místo středověkého panství staráte o cyberpunkové město. Hrajete za experimentální UI vlastněnou megakorpem (pro cyberpunk se jedná už o klasiku), který byl pověřen řízením města ve všech věcech, malých i velkých, počínaje schvalováním obcí až po pomoc při vyšetřování trestných činů a („překvapivě“) sběr dat pro inzerenty.

Vývojář Dream Harvest uvedl, že NeuroNet „hraje blízko“ Reigns, ale zaznamenal také některé velké rozdíly. Je více zaměřen na vyprávění souvislého příběhu, aby podpořila přirozenější rozhodování na rozdíl od Reigns, kde jde „akorát“ o hromadění zdrojů. „Chceme, aby hráči činili řadu rozhodnutí, od náročných po všední, ale nechceme, aby je ovlivňovalo uživatelské rozhraní, ale místo toho jejich vlastní, osobní, morální kompas,“ vysvětlilo studio.