Nvidia vypálila Intelu rybník a bude dominovat nad všemi mobily! Odkoupila výrobce čipů ARM za 40 miliard dolarů.

Výrobce převážně grafických procesorů, společnost Nvidia, zakoupila od japonské Softbanky výrobce čipů ARM. Instrukční sady od ARM jsou prakticky ve všech mobilních telefonech, a proto se teď Nvidia stala dominantním na trhu. Společně pak chtějí vyvíjet výkonné procesory a čipy pro umělou inteligenci.
block-chain-2850276_1280

Zdroj: Pixabay

Nvidia je celosvětově známá společnost specializující se na výrobu grafických procesorů, osobních počítačů a handheldů. Nyní se však chce Nvidia zařadit po boku výrobců obecných procesorů Intelu a AMD, a proto od japonské Softbanky odkoupila Arm Holdings. Společně se dohodli tak, že 21,5 miliard dolarů bude splaceno v podobě vlastních akcií a 12 miliard dolarů v hotovosti. Nyní se pouze čeká na schválení regulačními úřady v USA, EU, Velké Británii a Číně, to by však nemělo trvat déle než 18 měsíců.

Výrobce čipů ARM v současné době ovládá většinu mobilů, tabletů a dokonce má nahradit Intel ve všech počítačích od Applu. Arm si do budoucna ponechá téměř vše, tzn. sídlo, jméno i zaměstnance. Nvidia má v plánu zainvestovat ještě do vývoje, aby Arm dokázal udržet krok v umělé inteligenci, robotice a dalších rozvíjejících se průmyslových odvětví.

Zdroj: Engadget

V praxi šlo ale spíše o strategický tah, protože nákupem ARM se celý svět stane prakticky závislý na Nvidii. Sám o sobě není ARM příliš výdělečný a tento prodej by se novému majiteli zhodnotil podle odhadů za cca 100 let. Na licencích od ARM však stojí Apple, Qualcomm, Samsung a dokonce i čínský Huawei. Nvidia si tak nemůže v současném stavu dovolit ani zdražování licencí, protože by rázem zbystřil antimonopolní úřad a zřejmě by přišla i o část svých věrných zákazníků.

„Umělá inteligence je nejmocnější technologie současnosti a spustila novou vlnu výpočetních technologií. Biliony AI počítačů v příštích letech vytvoří internet věcí, který bude tisícekrát větší než dnešní „internet lidí“. Nvidia a ARM je naprosto ideální mix pro éru umělé inteligence.“

Jensen Huang, CEO Nvidia.

Obecně lze tak říci, že spojením těchto dvou velkých jmen dojde k vzájemnému posunu a rychlejšímu vývoji nových technologií. V tuto chvíli však nikdo asi ani nedokáže domyslet důsledky této akvizice. Na dopady a případně nové grafické čipy či instrukční sady si budeme asi muset ještě počkat minimálně do té doby, než bude mít Nvidia povolení od regulačních úřadů.

Zdroj: Engadget

Přidat na Seznam.cz
GAMEBOT
ARCHIV

Foto: Pixabay

NeuroNet: Mendax Proxy je velmi podobná hře Reigns, akorát se místo středověkého panství staráte o cyberpunkové město. Hrajete za experimentální UI vlastněnou megakorpem (pro cyberpunk se jedná už o klasiku), který byl pověřen řízením města ve všech věcech, malých i velkých, počínaje schvalováním obcí až po pomoc při vyšetřování trestných činů a („překvapivě“) sběr dat pro inzerenty.

Vývojář Dream Harvest uvedl, že NeuroNet „hraje blízko“ Reigns, ale zaznamenal také některé velké rozdíly. Je více zaměřen na vyprávění souvislého příběhu, aby podpořila přirozenější rozhodování na rozdíl od Reigns, kde jde „akorát“ o hromadění zdrojů. „Chceme, aby hráči činili řadu rozhodnutí, od náročných po všední, ale nechceme, aby je ovlivňovalo uživatelské rozhraní, ale místo toho jejich vlastní, osobní, morální kompas,“ vysvětlilo studio.

Foto: Pixabay

NeuroNet: Mendax Proxy je velmi podobná hře Reigns, akorát se místo středověkého panství staráte o cyberpunkové město. Hrajete za experimentální UI vlastněnou megakorpem (pro cyberpunk se jedná už o klasiku), který byl pověřen řízením města ve všech věcech, malých i velkých, počínaje schvalováním obcí až po pomoc při vyšetřování trestných činů a („překvapivě“) sběr dat pro inzerenty.

Vývojář Dream Harvest uvedl, že NeuroNet „hraje blízko“ Reigns, ale zaznamenal také některé velké rozdíly. Je více zaměřen na vyprávění souvislého příběhu, aby podpořila přirozenější rozhodování na rozdíl od Reigns, kde jde „akorát“ o hromadění zdrojů. „Chceme, aby hráči činili řadu rozhodnutí, od náročných po všední, ale nechceme, aby je ovlivňovalo uživatelské rozhraní, ale místo toho jejich vlastní, osobní, morální kompas,“ vysvětlilo studio.