PS5 bude mít VRR, vážná chyba vás ale možná odradí

Podle oficiálního vyjádření společnosti Sony by měl nový PS5 dosta v budoucnu podporu virtuální obnovovací frekvence. Navíc se PS5 stále potýká s velice závažným problémem, který může dojem z PS5 úplně zkazit. Díky této chybě se může hra, kterou stahujete, zaseknout a poté nelze proces ani zrušit, ani odstartovat.
playstation-5656248_1920

Zdroj: Pixabay

Jistě si někteří z vás vzpomenou na můj nedávný článek o problému, který komplikoval život všem vlastníkům PS5. Byl to problém se stahováním, kvůli kterému jste si mohli v klidu stahovat celé hodiny, dny a bylo-li by to možné tak i měsíce. Předtím jste měli na výběr mezi továrním nastavením a nebo smířením se s nehraním daného titulu.

Nově se zde ovšem objevuje nová možnost, která ještě do nedávna nebyla možná. V takzvaném safe modu si můžete zvolit možnost Rebuild Database, kterou měla již PS4, díky této možnosti se PS5 zapne pouze se základními funkcemi. Díky tomuto byste měli být schopni vyřešit většinu problémů, jenž se mohli za dobu vlastnictví vyskytnout.

Zvláštním úkazem ovšem zůstává fakt, že na webu Vortex psali, že tento postup zkoušeli, ovšem marně. Toto se dle Jiřího Bigase nejspíše změnilo s poslední aktualizací, která vyšla v nedávné době a bylo očekávané, to bude opravené stejně jako bug, který zapříčinil nabízení her ke stažení na PS4 místo PS5.

Místo očekávaných oprav, dostala PS5 „pouze“ vylepšení výkonu. Bohužel chyby se stále vyskytují, někteří hráči si stěžují na problémy s režimem spánku či padání konzole samotné. Naštěstí hráči, kteří měli výše zmíněné problémy se stahováním si chválí, že jim nový tip pomohl. Otázkou zůstává, zda pomohl tento tip všem a kdy případně vyjde patch, který se tohoto bugu zbaví.

Další věc, co dnes vytkneme Sony, je slib, který byl zmíněn již na technické prezentaci architekta Marka Cernyho, kde Sony ukázalo v tabulce parametrů i podporu VRR. VRR je přizpůsobení zobrazení na obrazovce s FPS ve hře, díky čemuž se při rychlém otočení neznepříjemníte zážitek tím, že horní polovina bude na správném snímku mezi tím, co dolní polovina bude pár snímků pozadu, což vytvoří velmi nepříjemný zážitek hlavně při častém opakování.

Zajímavé je, že Xbox One X má výše zmíněné VRR, zatímco PS5 ho prozatím nepodporuje. Uživatele PS5 ale jistě potěší, že se Sony vyjádřilo k této situaci potvrzením podpory VRR, ovšem upozorňuje, že k tomu musíte mít televizor či monitor podporující tuto funkci. Dále zmiňuje informaci o tom, že k propojení budete potřebovat adekvátní kabel, což je HDMI2.1. Sony toto údajně zmiňovalo z důvodů minulých ohlasů na Xbox, kde lidé o těchto informacích nevěděli. 

Poslední informací je problém s dostupností s PS5 a přesto, že se říká že bychom se ke konzolím měli dostat již během února, JRC se k tomuto vyjadřuje, že pokud se k této konzoli někdo dostane, tak maximálně ti, kteří byli mezi prvními, ale zatím ji nedostali. Dle JRC by se měly konzole volně do prodeje dostat někdy během května, hrozí však, že se k nim dostaneme až v červnu. Je tedy možné, že pokud bude pandemie koronaviru pokračovat až do prázdnin, budeme se rozhodovat mezi dovolenou a PlayStationem 5.

Zdroj: Vortex, Vortex

Přidat na Seznam.cz
GAMEBOT
ARCHIV

Foto: Pixabay

NeuroNet: Mendax Proxy je velmi podobná hře Reigns, akorát se místo středověkého panství staráte o cyberpunkové město. Hrajete za experimentální UI vlastněnou megakorpem (pro cyberpunk se jedná už o klasiku), který byl pověřen řízením města ve všech věcech, malých i velkých, počínaje schvalováním obcí až po pomoc při vyšetřování trestných činů a („překvapivě“) sběr dat pro inzerenty.

Vývojář Dream Harvest uvedl, že NeuroNet „hraje blízko“ Reigns, ale zaznamenal také některé velké rozdíly. Je více zaměřen na vyprávění souvislého příběhu, aby podpořila přirozenější rozhodování na rozdíl od Reigns, kde jde „akorát“ o hromadění zdrojů. „Chceme, aby hráči činili řadu rozhodnutí, od náročných po všední, ale nechceme, aby je ovlivňovalo uživatelské rozhraní, ale místo toho jejich vlastní, osobní, morální kompas,“ vysvětlilo studio.

Foto: Pixabay

NeuroNet: Mendax Proxy je velmi podobná hře Reigns, akorát se místo středověkého panství staráte o cyberpunkové město. Hrajete za experimentální UI vlastněnou megakorpem (pro cyberpunk se jedná už o klasiku), který byl pověřen řízením města ve všech věcech, malých i velkých, počínaje schvalováním obcí až po pomoc při vyšetřování trestných činů a („překvapivě“) sběr dat pro inzerenty.

Vývojář Dream Harvest uvedl, že NeuroNet „hraje blízko“ Reigns, ale zaznamenal také některé velké rozdíly. Je více zaměřen na vyprávění souvislého příběhu, aby podpořila přirozenější rozhodování na rozdíl od Reigns, kde jde „akorát“ o hromadění zdrojů. „Chceme, aby hráči činili řadu rozhodnutí, od náročných po všední, ale nechceme, aby je ovlivňovalo uživatelské rozhraní, ale místo toho jejich vlastní, osobní, morální kompas,“ vysvětlilo studio.