V Minecraftu se nezletilí chlapci připravovali na teroristický útok

Na Sibiři byli zadrženi tři nezletilý chlapci, kteří měli v plánu zaútočit a odstřelit dům vládnoucí stranu v Ruské federaci. Minecraft používali pro simulaci útoku.
minecraft-529458_1920

Zdroj: Pixabay

O teroristických útocích způsobených teenageři na základě hraní agresivních akčních her bylo již celosvětově mnoho napsáno. Nyní však na Sibiři byli zadrženi tři teenageři a obviněni z připravovaného teroristického útoku , konkrétně chtěli odstřelit budovu Federální bezpečnostní služby. Nejednalo se však o reálnou budovu, nýbrž o její věrnou kopii vyrobenou ve hře Minecraft. I tak jim ale hrozí za tento trestný čin až 10 let vězení.

Všem chlapcům je shodně 14 let a všichni byli zadrženi již v červnu tohoto roku. Státní zástupce však až nyní sdělil jejich zákonným zástupcům, z čeho jsou vlastně obviněni. Obvinění doslova zní: „organizace výcviku za účelem následně provádět teroristické aktivity.“ Bohužel mají všichni chlapci i přitěžující okolnosti, a to skutečnost, že prezentovali video s plánovaným odstřelem státní budovy, otevřeně se hlásí k anarchistickým názorům a navíc se prokázalo, že na internetu často vyhledávali jak si po domácku vyrobit výbušninu.

Svůj teroristický výcvik měli provádět v opuštěných stavbách a v Minecraftu následně ověřovat co nejúčinější rozložení výbušnin tak, aby při výbuchu vznikly co největší škody. Do oka vyšetřovatelů padli chlapci poté, co se veřejně hlásili k teroristovi Azatu Mifstakhovi a dokonce i jeho počin propagovali. Azat v roce 2019 zaútočil na budovu vládnoucí strany Jednotné Rusko.

Policie navíc má i doznání dvou pachatelů, že své virtuální plány chtěli v budoucnu zrealizovat, načež je soud poslal do domácího vězení. Třetí je stále ještě ve vazbě, protože doposud zapírá. Všem třem pak hrozí maximální sazba, kterou ruské právo umožňuje udělit nezletilému pachateli, a to je deset let.

Zdroj: TheMoscowTimes

Přidat na Seznam.cz
GAMEBOT
ARCHIV

Foto: Pixabay

NeuroNet: Mendax Proxy je velmi podobná hře Reigns, akorát se místo středověkého panství staráte o cyberpunkové město. Hrajete za experimentální UI vlastněnou megakorpem (pro cyberpunk se jedná už o klasiku), který byl pověřen řízením města ve všech věcech, malých i velkých, počínaje schvalováním obcí až po pomoc při vyšetřování trestných činů a („překvapivě“) sběr dat pro inzerenty.

Vývojář Dream Harvest uvedl, že NeuroNet „hraje blízko“ Reigns, ale zaznamenal také některé velké rozdíly. Je více zaměřen na vyprávění souvislého příběhu, aby podpořila přirozenější rozhodování na rozdíl od Reigns, kde jde „akorát“ o hromadění zdrojů. „Chceme, aby hráči činili řadu rozhodnutí, od náročných po všední, ale nechceme, aby je ovlivňovalo uživatelské rozhraní, ale místo toho jejich vlastní, osobní, morální kompas,“ vysvětlilo studio.

Foto: Pixabay

NeuroNet: Mendax Proxy je velmi podobná hře Reigns, akorát se místo středověkého panství staráte o cyberpunkové město. Hrajete za experimentální UI vlastněnou megakorpem (pro cyberpunk se jedná už o klasiku), který byl pověřen řízením města ve všech věcech, malých i velkých, počínaje schvalováním obcí až po pomoc při vyšetřování trestných činů a („překvapivě“) sběr dat pro inzerenty.

Vývojář Dream Harvest uvedl, že NeuroNet „hraje blízko“ Reigns, ale zaznamenal také některé velké rozdíly. Je více zaměřen na vyprávění souvislého příběhu, aby podpořila přirozenější rozhodování na rozdíl od Reigns, kde jde „akorát“ o hromadění zdrojů. „Chceme, aby hráči činili řadu rozhodnutí, od náročných po všední, ale nechceme, aby je ovlivňovalo uživatelské rozhraní, ale místo toho jejich vlastní, osobní, morální kompas,“ vysvětlilo studio.