Testovali jsme Halcyon 6 – hra, co zabije čas a neurazí

Máte rádi sci-fi? Máte rádi Heroes of Might and Magic III? Pokud je vaše odpověď v obou případech ano, tak je tato recenze přímo pro vás, jelikož Halcyon 6 je kombinací jak žánru sci-fi tak hratelnosti Heroes of Might and Magic III.
feedback-1977986_1920

Zdroj: Pixabay.com (odkaz)

Začněme u hratelnosti a nastiňme si základní plusy a mínusy, které nás budou celou hrou provázet. Celá hra se skládá z dvou (teoreticky tří, tedy pokud souboje rozdělíme na planetární a vesmírné) prvků. Prvním je mapa, na které máte svou hlavní základnu, kterou vylepšujete podobně jako ve hře X-COM. Pro ty, kteří hru X-COM neznají to zrychleně vysvětlím: máte základnu a v ní určitý počet polí, která můžete využít ke stavění různých budov. To ovšem trvá nějaký ten čas, který můžete využít například k průzkumu vesmíru.

Na mapě se nachází různé příležitosti, ať už nepřátelé, kteří vás odmění zkušenostmi (tedy pokud je porazíte), tak se najdou i možnosti k obchodu nebo sběru surovin. Právě zde je největší mínus hry, jelikož celý tento zážitek je alespoň na začátku hrozně repetitivní a dost rychle zjistíte, že v soubojích najdete za určité postavy určité schopnosti, které vám nejvíce vyhovují v kombinaci vašich lodí nebo mají největší vliv na boj samy o sobě, takže pak už jen mačkáte skoro pořád to samé dokola, což soubojům ubírá ten krásný pocit z výhry.

Přestože myšlenka hry je skvělá (myšlenka není příběh, jelikož příběh zde naleznete pouze velmi jednoduchý, možná až moc), tak se nevydařila zrovna nejlépe. Myslím si, že si autoři vzali na svá bedra příliš a kdyby dali do hry méně věcí, ale více se zaměřili na jejich rozvoj, hře by to akorát prospělo.

Na závěr bych chtěl říct, že hra není špatná, jen mi přijde až moc repetitivní a bez větší hloubky příběhu. Z tohoto důvodu hře uděluji 6/10, a to právě hlavně kvůli tomu, že mi přišlo, že hra měla velký potenciál, který se nakonec bohužel nevyvedl, jak měl.

Konečný verdikt: 6/10

Zdroj: Godisageek.com (odkaz)

Přidat na Seznam.cz
GAMEBOT
ARCHIV

Foto: Pixabay

NeuroNet: Mendax Proxy je velmi podobná hře Reigns, akorát se místo středověkého panství staráte o cyberpunkové město. Hrajete za experimentální UI vlastněnou megakorpem (pro cyberpunk se jedná už o klasiku), který byl pověřen řízením města ve všech věcech, malých i velkých, počínaje schvalováním obcí až po pomoc při vyšetřování trestných činů a („překvapivě“) sběr dat pro inzerenty.

Vývojář Dream Harvest uvedl, že NeuroNet „hraje blízko“ Reigns, ale zaznamenal také některé velké rozdíly. Je více zaměřen na vyprávění souvislého příběhu, aby podpořila přirozenější rozhodování na rozdíl od Reigns, kde jde „akorát“ o hromadění zdrojů. „Chceme, aby hráči činili řadu rozhodnutí, od náročných po všední, ale nechceme, aby je ovlivňovalo uživatelské rozhraní, ale místo toho jejich vlastní, osobní, morální kompas,“ vysvětlilo studio.

Foto: Pixabay

NeuroNet: Mendax Proxy je velmi podobná hře Reigns, akorát se místo středověkého panství staráte o cyberpunkové město. Hrajete za experimentální UI vlastněnou megakorpem (pro cyberpunk se jedná už o klasiku), který byl pověřen řízením města ve všech věcech, malých i velkých, počínaje schvalováním obcí až po pomoc při vyšetřování trestných činů a („překvapivě“) sběr dat pro inzerenty.

Vývojář Dream Harvest uvedl, že NeuroNet „hraje blízko“ Reigns, ale zaznamenal také některé velké rozdíly. Je více zaměřen na vyprávění souvislého příběhu, aby podpořila přirozenější rozhodování na rozdíl od Reigns, kde jde „akorát“ o hromadění zdrojů. „Chceme, aby hráči činili řadu rozhodnutí, od náročných po všední, ale nechceme, aby je ovlivňovalo uživatelské rozhraní, ale místo toho jejich vlastní, osobní, morální kompas,“ vysvětlilo studio.