Valve ukradlo patent, dostalo pokutu 4 miliony dolarů

Ke konci ledna tohoto roku začíná proces se společností Valve stojící za nejúspěšnějším internetovým obchodem Steam. Ta je obžalována za údajné porušení patentu na herní ovladač. Proces prohrává a musí tak zaplatit 4 miliony amerických dolarů. To se ale firmě nelíbí a říká, že k žádnému neoprávněnému použití duševního vlastnictví nedošlo.
controller-1587567_1280

Zdroj: Pixabay.com (odkaz)

V roce 2014 Valve vydává na technologické konferenci CES svůj vlastní herní gamepad. Má to být přechodník mezi počítačovým a konzolovým hraním. Bohužel se ale neujme a údajně se prodá jenom 1,6 milionu kusů, než je prodej Steam Controlleru v roce 2019 ukončen. No a v roce 2021 přichází společnost Ironburg, tvrdící že společnost Valve použila jejich nápad. 

Zdroj: Gamerant.com (odkaz)

Patent konkrétně přidává dvě tlačítka na zadní stranu běžného herního kontroleru, které jsou ovládány prostředními prsty uživatele. Právníci Valve tvrdí, že se patent vztahuje na podlouhlá tlačítka nacházející se na zadní straně gamepadu a ne na tlačítka aktivovaná prostředníčkem. Jejich tvrzení prý bude vyvráceno, jakmile zařízení uvidí.

Porota to ale vidí jinak a viní Valve za úmyslné zkopírování. Tento stejný patent si koupil Xbox pro svůj Xbox Elite Controller. Firma Ironburg Inventions patřící pod Corsair, vyrábí ovladače, herní příslušenství a vlastní dalších 121 patentů na funkce jejich herních kontrolerů.

Zdroj: Gamerant.com (odkaz)

Přidat na Seznam.cz
GAMEBOT
ARCHIV

Foto: Pixabay

NeuroNet: Mendax Proxy je velmi podobná hře Reigns, akorát se místo středověkého panství staráte o cyberpunkové město. Hrajete za experimentální UI vlastněnou megakorpem (pro cyberpunk se jedná už o klasiku), který byl pověřen řízením města ve všech věcech, malých i velkých, počínaje schvalováním obcí až po pomoc při vyšetřování trestných činů a („překvapivě“) sběr dat pro inzerenty.

Vývojář Dream Harvest uvedl, že NeuroNet „hraje blízko“ Reigns, ale zaznamenal také některé velké rozdíly. Je více zaměřen na vyprávění souvislého příběhu, aby podpořila přirozenější rozhodování na rozdíl od Reigns, kde jde „akorát“ o hromadění zdrojů. „Chceme, aby hráči činili řadu rozhodnutí, od náročných po všední, ale nechceme, aby je ovlivňovalo uživatelské rozhraní, ale místo toho jejich vlastní, osobní, morální kompas,“ vysvětlilo studio.

Foto: Pixabay

NeuroNet: Mendax Proxy je velmi podobná hře Reigns, akorát se místo středověkého panství staráte o cyberpunkové město. Hrajete za experimentální UI vlastněnou megakorpem (pro cyberpunk se jedná už o klasiku), který byl pověřen řízením města ve všech věcech, malých i velkých, počínaje schvalováním obcí až po pomoc při vyšetřování trestných činů a („překvapivě“) sběr dat pro inzerenty.

Vývojář Dream Harvest uvedl, že NeuroNet „hraje blízko“ Reigns, ale zaznamenal také některé velké rozdíly. Je více zaměřen na vyprávění souvislého příběhu, aby podpořila přirozenější rozhodování na rozdíl od Reigns, kde jde „akorát“ o hromadění zdrojů. „Chceme, aby hráči činili řadu rozhodnutí, od náročných po všední, ale nechceme, aby je ovlivňovalo uživatelské rozhraní, ale místo toho jejich vlastní, osobní, morální kompas,“ vysvětlilo studio.