Zdroj: Pixabay.com (odkaz)

Hra začíná v Londýně nebo spíš v tom co z něj zbylo, jelikož hladina vody vzrostla, takže z dříve velkého království je nyní takzvaný Fallen London (Padlý Londýn). V tomto mlhou prolitém městě začínáte svou etapu kapitána lodi, který se bude starat nejen o loď a posádku, ale i o sebe.

Při začátku si zvolíte svůj životní příběh, podobně jako ve hře Mount and Blades. Po dotvoření svého charakteru postavy si zvolíte i svůj osud nebo spíše čeho chcete dosáhnout. Nakonec si zvolíte vzhled a můžete vyplout a předem říkám, že nejspíš budete vyplouvat častěji, než si myslíte, a to ne z důvodu, že byste zrovna dlouho přežili. Spíš z důvodu nutnosti začít od začátku, jelikož umírání zde je běžná věc.

Před vyplutím za dobrodružstvím máte možnost ve městě najmout nějakou tu postavu navíc, ale jak logika věci říká, více lidí spotřebuje více jídla a je právě díky tomu možnost, že se právě z tohoto důvodu dostanete do nepříjemné situace. Jste bez jídla, ostrov v nedohlednu a posádka má hlad, právě v těchto chvílích se stávají mezi vaší posádkou správná zvěrstva, jako třeba kanibalismus (přeci jen… nikdo se to nemusí dozvědět že?). Zde to ovšem nekončí, jelikož nemusí vám dojít jídlo, ale třeba takové palivo, a to je mnohokrát horší scénář.

Jsou zde i další vlivy na hru krom jídla a paliva zde máte i chaos metr, který si nechcete příliš rozhodit. Přesto, že členové posádky na vaši loď vstupují s chutí plavit se za dobrodružstvím, tak se může stát, že se pod nátlakem vnějšího vlivu zblázní (ať už ze tmy či kanibalismu) a začnou útočit na jiné členy, nebo se jim někdy se jim zase zachce zaplat si mimo loď.

Toto temné a šílené RPG má jedinou vadu, a to pomalí start, pokud bych jej nepočítal, měli bychom zde hru s atmosférou, která by se dala krájet a možnostmi, které moc her nenabízí. Tato hra si díky své atmosféře a volnosti u mě vysloužila krásných 9/10 a myslím si, že pokud umíte anglicky a nevadí vám pomalejší starty, tak se vám hra bude velice líbit.

Konečný verdikt pro Sunless Sea je 9/10

Zdroj: PCGamer.com (odkaz)