Zdroj: Pixabay.com (odkaz)

Rád bych vám na začátek poradil proklikat se tutoriálem, pokud jste hráči klasických RTS (real time strategie) jako třeba Warcraft, Warhammer 40k nebo Stronghold, jelikož zde se hra odehrává trošičku jinak. Po případném proklikáni tutoriálem si budete moci vybrat mezi bitvou a kampaní. V této recenzi se zaměřím hlavně na bitvy jako takové.

Před začátkem bitev si překvapivě vyberete jednu z map, které jsou inspirovány skutečnými místy. Po načtení mapy se vám naskytne příležitost rozmístit si jednotky, se kterými začínáte. V běžné hře začínáte akorát se základnou a džípem. Džíp společně se třemi dalšími vozidly jsou samy o sobě neškodné a slouží čistě k zabírání bodů, které jsou na bitevním poli rozesety. Tyto body zabíráte za jediným účelem, a tím je přísun bodů, díky kterým si následně do bitev povoláváte další pozemní vozidla, lodě nebo letadla. Jedinou výjimkou jsou body, které přidávají trasy, ze kterých vám následně mohou přijíždět posily, jelikož vozidla můžou přijíždět do bitevní mapy pouze po cestách.

Poté, co tedy hra započne, musíte ihned naverbovat džípy a nějaká další vozidla, jelikož když džíp odjede z oblasti, kterou zabral, tak již nebude obsazena (na to jsem při této hře nejednou dojel). Poté, co vám přijede vaše armádička, je vaší nejvyšší prioritou obsazovat další zóny a také válčit o nepřítelem zabrané zóny, což je tak nějak logické. Správná sranda začíná, když se hra posune na úroveň dražších vozidel a letounů, jelikož jestli něco vypadá v této hře krásně, tak je to bitva dvou velkých armád. Několikrát se mi stalo, že i přes mé nepochopení toho, co se kdy, kde a jak děje mezi jednotkami, tak jsem si užíval pohled na obrovskou bitvu, ve které lítaly protiletadlové rakety proti letounům, které za sebe házely světlice, následně sestřelily helikoptéru a podobně.

Na závěr chci jen říct, že pokud bych měl tuto hru k nějaké hře nejblíže přirovnat, tak by to byl asi právě Warhammer 40k, který v kampani funguje velice podobně. Ovšem přijde mi, že tato hra není pro běžné hráče, nýbrž spíše pro lidi, kteří si chtějí vyzkoušet trošku něco jiného. Bohužel jsem toto provedení nejspíš nedokázal dostatečně ocenit, a proto této hře dávám 7/10, jelikož hra jako taková mi sedla a byla krásná, ale přijde mi, že s budovami to jednoduše funguje lépe. Popravdě jsem chtěl dát 6/10, ale na druhou stranu mi to vůči hře přišlo nefér, jelikož by to byl skoro trest za inovativnost, což nechci dělat.

Závěrečné rozhodnutí je tedy 7 z 10.

Zdroj: Rockpapershotgun.com (odkaz)