RECENZE: Pillars of the Earth je RPG pro volný večer

Hra Pillars of the Earth je point’n’click adventura vycházející ze stejnojmenné knižní předlohy, jen ji vykresluje o něco lépe. Nechápejte mě špatně, autor nádherně popisoval detaily výstavby katedrály, ale co se týče příběhu postav, tam jde vše z kopce. Knižní děj je v této hře shrnut do knih, které se následně dělí na menší kapitoly, ve kterých je děj knihy převyprávěný (děj není převyprávěn doslovně, je to podobně shodné, jako v české adventuře k stejnojmennému filmu Mrazík).

Když jsem hru poprvé zapnul, bylo milým překvapením vidět, jak krásně je nakreslené prostředí, bohužel to samé se nedá říct o postavách. Ne že by postavy vypadaly nějak zle, jen mi často přišlo, že oproti pozadí vypadají chvilkami směšně. To se ovšem týká především tří postav, za které budete hrát: převor Filip, mládenec Jack a princezna Aliena. Postavy, které se v prostředí nachází celou dobu, vypadají parádně, a o to komičtěji právě působí postavy hratelné.

Co se týče příběhu, který – jak jsem již zmiňoval – je podle knih, ten vypraví o stavbě katedrály Kingsbidge. Ovšem oproti knížce některé části chybí buď úplně, nebo jsou trošku přepracovány. Některá rozhodnutí, která učiníte můžou být přímo opačné oproti těm, která se dějí v knižní předloze. A přesto, že hlavní dějová linka zůstává stejná, ve vás hra vzbudí dojem toho, že na vašich rozhodnutí záleží, což je jedině dobře!

Závěrem bych akorát chtěl říct, že tato adventura mě velmi zaujala a s čistým svědomím můžu říct, že jsem si jj užíval, a to i přes to, že nemá češtinu. Díky tomu si myslím, že i pokud jste ještě nehráli žádnou adventuru a nějakou byste si chtěli najít a zahrát, tak vám mohu Pilars of the Earth jedině doporučit a doufat, že si ji užijete stejně jako já.

Na úplný závěr bychom chtěli poděkovat obchodu GOG.com za zapůjčení této hry v předstihu. Díky nim mohla tato recenze vyjít tak rychle. Děkujeme

Celkově hře uděluji 8 z 10

Zdroj: Gog.com (odkaz)

Přidat na Seznam.cz
GAMEBOT
ARCHIV

NeuroNet: Mendax Proxy je velmi podobná hře Reigns, akorát se místo středověkého panství staráte o cyberpunkové město. Hrajete za experimentální UI vlastněnou megakorpem (pro cyberpunk se jedná už o klasiku), který byl pověřen řízením města ve všech věcech, malých i velkých, počínaje schvalováním obcí až po pomoc při vyšetřování trestných činů a („překvapivě“) sběr dat pro inzerenty.

Vývojář Dream Harvest uvedl, že NeuroNet „hraje blízko“ Reigns, ale zaznamenal také některé velké rozdíly. Je více zaměřen na vyprávění souvislého příběhu, aby podpořila přirozenější rozhodování na rozdíl od Reigns, kde jde „akorát“ o hromadění zdrojů. „Chceme, aby hráči činili řadu rozhodnutí, od náročných po všední, ale nechceme, aby je ovlivňovalo uživatelské rozhraní, ale místo toho jejich vlastní, osobní, morální kompas,“ vysvětlilo studio.