Riot uzavírá fanouškovský projekt League of Legends

Hra League of Legends byla vypuštěna do světa v roce 2009 vývojářským studiem Riot. Jedná se o multiplayerovou online battle arénu. Podle vývojářů byla hlavní inspirací mód Defense of the Ancients ze hry Warcraft 3. Tvůrci Chronoshiftu jsou „neuvěřitelně zklamáni“, ale Riot je varoval, aby projekt nespouštěli, a to už před rokem. Teď se jen čeká jak to dopadne.
assassin-two-3a0fb5383eca19a4bc9b3c53310380bf

Foto: Leagueoflegends (odkaz)

Společnost Riot Games potvrdila, že zaslala formální dopis o zastavení provozu společnosti Chronoshift, fanouškovskému „legacy serveru“ League of Legends, který fanouškům umožnil hrát deset let starou verzi hry. Také popřela obvinění Redditu, který tvrdil, že se pokoušejí vydírat vývojáře, přičemž uvedlo, že jeho zásady týkající se těchto věcí jsou jasně stanoveny v jeho právních pokynech a že je varoval, aby nepokračovali v projektu, když byl oznámen minulý rok.

„Toto je krádež, prosím, nedělejte to,“ napsal člen Riot GitGene v reakci na oznámení Chronoshift v roce 2020. „Máme velmi jednoduché a snadno čitelné zásady týkající se vývoje produktů kolem Riot Games. Přečtěte si prosím Legal Jibber Jabber (ano, tak se to jmenuje) a zásady na developer.riotgames.com. “ Projekt stejně fungoval až do uplynulého víkendu, kdy účet Chronoshiftdev zveřejnil zprávu, že vývojáře kontaktovalo bezpečnostní oddělení společnosti Riot, které se vývojáře údajně pokusilo vydírat a požadovalo jejich kódy hry a webové stránky.

„Na tomto projektu pracujeme téměř 5 let a tisíce hodin,“ napsal Chronoshiftdev. „Po celou tu dobu jsme nikdy nepožádali o žádnou vysokou částku formou daru a všechny výdaje jsme platili z našich kapes. Odmítli jsme a zakázali jsme lidem, aby nám nabízeli tisíce dolarů, aby získali přístup k projektu.“ Tvůrci Chronoshiftu jsou „neuvěřitelně zklamaní“, ale Riot je varoval, aby projekt nespustili před rokem.

Vše se ale rychle změní, jelikož Zed naznačuje, že Riot sleduje akce týmu Chronoshift v reálném čase (včetně domnělého úsilí o smazání chatovacích kanálů), a poté vytváří jednoznačný požadavek na chronoshift.dev web, zdrojový kód a všechny identifikovatelné informace, které byly sdíleny s dalšími vývojáři. „Dej mi, co hledám, a nebudeme tě žalovat. Odmítni a my to uděláme,“ řekli. 

„Nemám zájem se tu o to přetahovat. Pokud máte pocit, že byste chtěli mluvit s právním zastoupením, určitě jste toho schopni. Jsem v bezpečnostním týmu. Najdu lidi a věci. Nemám zkušenosti se zákonem a mám jen málo / nic společného s jakýmkoli soudním řízením, do kterého je Riot zapojen. Můžeme se dnes dohodnout, že to ukončíme, nebo to můžeme oba předat poradci. Abych byl upřímný, je mi to jedno.“

„Náš postoj k projektům jako Chronoshift je také výslovně uveden v části 3 našich právních pokynů,“ uvedl zástupce. „Chápeme, že tým Chronoshift je zklamaný, ale neměl by je náš požadavek překvapit.“ Zástupce také uznal, že chat se Zedem na obrazovce se uskutečnil, ale uvedl, že Riot je „zklamaný z výsledku jejich rozhovoru“.

 „Budeme se tím zabývat interně,“ dodávají. „Před vydáním právní dokumentace se často pokoušíme oslovit v dobré víře. V tomto případě jsme však vzhledem k reakci týmu Chronoshift postupovali formálnějšími způsoby.“ Dopis zaslaný tvůrcům Chronoshiftu uvádí, že jeho intelektuální vlastnosti jsou „nesmírně cenné, a proto Riot bere tuto záležitost velmi vážně“. Vyžaduje zastavení veškerého vývoje Chronoshiftu, uzavření serveru, odstranění všech souvisejících materiálů ze sociálních médií skupiny a předání veškerého softwaru souvisejícího s projektem, včetně upravených klientů a zdrojového kódu. 

Tým Chronoshift poptávce vyhověl, i když z toho zjevně není nadšený. Zpráva zveřejněná na webu Chronoshift zdůrazňuje dobu, kterou vývojáři strávili prací na projektu pět let, a že odmítá všechny nabídky finanční podpory po celou dobu. Rovněž popírá, že jakýkoli materiál chráněný autorskými právy společnosti Riot byl někdy nelegálně distribuován, nebo že Chronoshift měl někdy soutěžit s živou hrou League of Legends.

„Jsme neuvěřitelně zklamáni tím, jak se Riot rozhodl tuto situaci zvládnout,“ píše se v něm. „Místo toho, aby zahájili rozhovor o budoucnosti a zájmu o tento druh projektu, pokusili se o to, co lze považovat za pokus zdarma využít naší práce a zahájit proti nám právní kroky.“ V dopise Riot se uvádí, že mimo jiné žádají také o zdrojový kód. To vede k určitým spekulacím, že studio se ve skutečnosti snaží spustit svůj vlastní starší server LoL, případně s využitím práce Chronoshift jako nadace. To se zdá nepravděpodobné: jsem si jistý, že Riot je dokonale schopen kódovat svůj vlastní starší server, a to z jedné strany, a zatímco zástupce povolil, že je možné vše, dodali, že pozice studia se od Q&A 2017 nezměnila.

„Nemůžeme jen načíst stará data a očekávat, že současný herní engine bude se vším hrát pěkně. Mohli bychom téměř jistě zajistit, aby to fungovalo, kdybychom měli spoustu chytrých inženýrů, kteří by to dokázali, ale pak by tito inženýři nepracovali na dalších funkcích, které by pro vás mohly být z dlouhodobého hlediska cennější,“ řekl tehdy Riot Ghostcrawler, známý jako vedoucí kreativního vývoje. „Podobně bychom mohli nechat designéry vytvářet verze existujících šampionů, kteří se pokoušeli napodobit stará data (schopnosti druhé sezóny, předměty, ladění atd.), ale to je hora práce pro něco, co by mohlo bavit jen pár her.“

„Takže teoreticky nejsme proti hraní starší verze LoL a na krátkou dobu by to mohla být zábava (protože bychom mohli velmi dobře zjistit, že důvody, proč jsme udělali během sezón všechny ty změny, stále existují), ale existuje velká šance, že to nestojí za vývojové úsilí, které by to vyžadovalo. “

Zdroj: PCGamer.com (odkaz)

Přidat na Seznam.cz
GAMEBOT
ARCHIV

Foto: Pixabay

NeuroNet: Mendax Proxy je velmi podobná hře Reigns, akorát se místo středověkého panství staráte o cyberpunkové město. Hrajete za experimentální UI vlastněnou megakorpem (pro cyberpunk se jedná už o klasiku), který byl pověřen řízením města ve všech věcech, malých i velkých, počínaje schvalováním obcí až po pomoc při vyšetřování trestných činů a („překvapivě“) sběr dat pro inzerenty.

Vývojář Dream Harvest uvedl, že NeuroNet „hraje blízko“ Reigns, ale zaznamenal také některé velké rozdíly. Je více zaměřen na vyprávění souvislého příběhu, aby podpořila přirozenější rozhodování na rozdíl od Reigns, kde jde „akorát“ o hromadění zdrojů. „Chceme, aby hráči činili řadu rozhodnutí, od náročných po všední, ale nechceme, aby je ovlivňovalo uživatelské rozhraní, ale místo toho jejich vlastní, osobní, morální kompas,“ vysvětlilo studio.

Foto: Pixabay

NeuroNet: Mendax Proxy je velmi podobná hře Reigns, akorát se místo středověkého panství staráte o cyberpunkové město. Hrajete za experimentální UI vlastněnou megakorpem (pro cyberpunk se jedná už o klasiku), který byl pověřen řízením města ve všech věcech, malých i velkých, počínaje schvalováním obcí až po pomoc při vyšetřování trestných činů a („překvapivě“) sběr dat pro inzerenty.

Vývojář Dream Harvest uvedl, že NeuroNet „hraje blízko“ Reigns, ale zaznamenal také některé velké rozdíly. Je více zaměřen na vyprávění souvislého příběhu, aby podpořila přirozenější rozhodování na rozdíl od Reigns, kde jde „akorát“ o hromadění zdrojů. „Chceme, aby hráči činili řadu rozhodnutí, od náročných po všední, ale nechceme, aby je ovlivňovalo uživatelské rozhraní, ale místo toho jejich vlastní, osobní, morální kompas,“ vysvětlilo studio.