Foto: Pixabay

Z dílny Amazonu k nám přišla 20. května minulého roku hra Crucible. Přesto, že vypadala krásně a trailer měla úchvatný, nedokázala získat ani u hráčů ani u recenzentů dobré hodnocení. Většina hodnocení bylo mezi 4 až 6 z 10, což je na velkorozpočtovou hru dost špatné. Hra obsahovala i více módů, mezi které spadly jak PvP tak PvE módy.

Amazon se tedy nejspíš snažil vsadit na jistotu a vytváří vlastní MMO zasazený do vizuálně krásného fantasy světa, ve kterém se budete pravděpodobně potýkat s různými bossy. Přesto si hází sám klacky pod nohy, a to v podobě mikrotransakcí, které by mohly nepěkně ovlivnit vývoj této hry, a to především z pohledu těch, kterých je nebudou chtít využívat.

Před tím, než řeknu cokoli víc, chci pouze zdůraznit, že model mikrotransakcí ve hře New World zatím není známý. Takže se zde jedná pouze o spekulace, ale některé stránky odsoudily tuto hru právě kvůli mikrotransakcím, které by dle zdrojů měly ovlivňovat částečně i gameplay.

Jak jsem již zmínil, podle zdrojů by měly mikrotransakce zvýhodňovat hráče, kteří si zaplatí, což samozřejmě zní špatně, ale nemusí tomu tak být. Pokud hra bude nabízet XP boosty, které hráče zvýhodní „pouze“ v získávání zkušeností, v tom případě to podle mě není nijak velký problém. Problém by nastal za předpokladu, že by se místo okrasných doplňků nebo XP boostů prodávaly v obchodě věci, které by nešlo získat jinak, než koupí za reálné peníze nebo pokud by získávání zkušeností bez XP boostů trvalo příliš dlouho. 

Závěr je takový, že pokud hra bude obsahovat možnost koupi XP boostů, které ovšem nebudou potřeba k běžnému hraní, ale pouze k „urychlení“, tak to není problém. Pokud to ovšem bude naopak, nebo se rozhodnou prodávat věci, které nebudete moci získat jinak než hraním, tak v tu chvíli to je špatně.

Zdroj: iDnes.cz (odkaz), games.tiscali.cz (odkaz)