Foto: Pixabay

Patentová přihláška Electronic Arts byla zveřejněna 13. května a má název „Sezónní distribuční systém odměn“, což je v zásadě obecný popis battle-passu. Tento specifický design je pozoruhodný tím, že popisuje „nelineární mapu“ pro pass, přičemž výběr hráče je spíše zaměřením než jednotným postupem. V nejjednodušším případě je mapa tvořena několika cestami nebo úseky, které si hráči mohou vybrat. Každý úsek uděluje odměnu a odemknutí úseku se uděluje, když hráči vylepšují své postavy nebo účty.

I když je sdíleno několik příkladů map battle-passů, pouze jednomu se povedlo navrhnout, jak by konečný produkt mohl vypadat. Jednoduchý popis by byl podobný hrací desce ze hry Mario Party. S určitými úseky na desce jsou spojeny různé odměny, včetně klobouků, štítů, mečů a dalších cen. Kromě toho se ukazuje, že různé poznámky jsou již dokončeny, zatímco ostatní zůstávají odemčené.

Jedním dalším aspektem povolení, který je dále rozpracován hlouběji do patentu, je rozdíl v „úrovních“. Většina hráčů obeznámených s battle-passy již rozumí rozdílu mezi bezplatnými a prémiovými stopami. Tento systém zůstává používán v novém designu EA. Existují úseky, které k odemčení vyžadují „Zlatý pas“, a také úseky označené „ZDARMA“. V patentu je dokonce číslo ukazující čtyři různé úrovně, a dokonce i systém úrovní s vlastními větvícími se cestami.

Přitažlivost nově patentovaného systému Battle-pass EA je zřejmá. V současných systémech nemají hráči možnost odemknout obsah, který pro ně vývojář vybral. Pokud chtějí něco konkrétního, musí hrát pevně danou dobu (za předpokladu, že pokaždé dostanete na konci stejné skóre). Vícecestný průchod umožňuje hráčům upřednostnit požadovaný obsah, dokonce umožňuje hráčům upřednostnit bezplatný obsah.

Tento vícecestný průchod má však jedno velké ALE. A tím je skutečnost, která říká, že pokud se hráči budou moct dostat k obsahu, který chtějí rychleji, tak nebudou hnáni k tomu, aby hru hráli déle, což by se mohlo negativně podepsat nad celou touto velmi zajímavou myšlenkou. Nyní jediné co můžeme, je čekat, zda tento plán EA vyjde či nikoliv. 

Zdroj: Gamerant.com (odkaz)