Zachránil by Cyberpunk 2077 rok odkladu? Jaké chyby se nepodařilo opravit?

Jistě si všichni vzpomínáte na vydání hry Cyberpunk 2077 a na jeho problematický start. Mnoho lidí si stěžovalo na nespočet chyb, jež hra obsahovala a vyskytovala se častá otázka „proč jste neodsunuli datum vydání“. Později se našla odpověď v akcionářích, kteří to údajně chtěli už vydat bez ohledu na stav hry. My se zde dnes budeme zabývat otázkou „Pomohl by Cyberpunku ten rok odkladu“?
cyberpunk-ge28f30d16_1920

Foto: Pixabay

Pokud jde o to, co se ještě změnilo, téměř celý rok byl o problémech s výkonem a opravách chyb. S každým patchem došlo k tisícům a tisícům oprav chyb, a přesto stále zůstávají další. Ještě minulý měsíc jsme měli přímý přenos s CDPR, který předváděl nadcházející patch s T-posingem v reálném čase. Nikdy byste je tedy všechny neopravili. A přesto s tím jsou už hráči „v pohodě“. Nutno ale podotknout, že chyby nebyly všude a na všem, spíš to vypadá, že byly takové náhodné (což je samo o sobě velmi zvláštní).

Jedno je ovšem jisté, že hra prostě nikdy neměla být vydána pro konzole posledních generace. Opravy byly provedeny za rok, a přestože hra nyní může fungovat na základních PS4 a Xbox One, tak tam nefunguje dobře. Taky zde byl velký debakl „hra je odstraněna z obchodu PlayStation Store“, který zabíral většinu minulého roku, což bylo zcela bezprecedentní a zůstává jedním z nejdivočejších herních příběhů v poslední době.

Co by se s největší pravděpodobností změnilo? Jakýkoli skutečný základní obsah ve hře, což může být dobrá nebo špatná věc, podle toho, jak se díváte na to, co Cyberpunk nabídl při spuštění.

Na jedné straně máte řadu nerealizovaných slibů a chybějících funkcí a věci jako „životní cesty“, které měli významně ovlivnit příběh, se prostě neodehrály tak, jak to CDPR představilo. Na druhou stranu si myslím, že můžete tvrdit, že Cyberpunk má docela solidní hlavní příběh a fascinující vesmír a vytvořil několik nově ikonických postav mezi Panamem, Judy a samotným/ou V. Navzdory tomu, co zjevně chybí, je v základní hře k nalezení mnoho skvělých věcí.

Konečným bodem je … další rok by hře rozhodně neuškodil a ve skutečnosti je pravděpodobně naprostým minimem toho, co bylo k vydání nutné. Pokud se v prosinci 2020 prodalo 13 milionů kopií, tak jsem si jist, že by se stále prodalo 13 milionů kopií i v prosinci 2021, a bylo by to možná bez následných skandálů s odstraněním z obchodu PlayStation. CDPR si také dokázalo udržet 55% ceny akcií, o kterou minulý rok přišlo, přestože celé toto spěchané vydání mělo v první řadě potěšit právě investory a manažery.

Teď už stačí jen doufat, že se z této jámy, co si CDPR vykopal dokáží taky vykopat. Vzhledem k slibovanému přidávání obsahu je zde také ta možnost, že se z toho teprve ten trhák stane, ale na to už je asi pozdě.

Zdroj: Forbes.com (odkaz)

Přidat na Seznam.cz
GAMEBOT
ARCHIV

Foto: Pixabay

NeuroNet: Mendax Proxy je velmi podobná hře Reigns, akorát se místo středověkého panství staráte o cyberpunkové město. Hrajete za experimentální UI vlastněnou megakorpem (pro cyberpunk se jedná už o klasiku), který byl pověřen řízením města ve všech věcech, malých i velkých, počínaje schvalováním obcí až po pomoc při vyšetřování trestných činů a („překvapivě“) sběr dat pro inzerenty.

Vývojář Dream Harvest uvedl, že NeuroNet „hraje blízko“ Reigns, ale zaznamenal také některé velké rozdíly. Je více zaměřen na vyprávění souvislého příběhu, aby podpořila přirozenější rozhodování na rozdíl od Reigns, kde jde „akorát“ o hromadění zdrojů. „Chceme, aby hráči činili řadu rozhodnutí, od náročných po všední, ale nechceme, aby je ovlivňovalo uživatelské rozhraní, ale místo toho jejich vlastní, osobní, morální kompas,“ vysvětlilo studio.

Foto: Pixabay

NeuroNet: Mendax Proxy je velmi podobná hře Reigns, akorát se místo středověkého panství staráte o cyberpunkové město. Hrajete za experimentální UI vlastněnou megakorpem (pro cyberpunk se jedná už o klasiku), který byl pověřen řízením města ve všech věcech, malých i velkých, počínaje schvalováním obcí až po pomoc při vyšetřování trestných činů a („překvapivě“) sběr dat pro inzerenty.

Vývojář Dream Harvest uvedl, že NeuroNet „hraje blízko“ Reigns, ale zaznamenal také některé velké rozdíly. Je více zaměřen na vyprávění souvislého příběhu, aby podpořila přirozenější rozhodování na rozdíl od Reigns, kde jde „akorát“ o hromadění zdrojů. „Chceme, aby hráči činili řadu rozhodnutí, od náročných po všední, ale nechceme, aby je ovlivňovalo uživatelské rozhraní, ale místo toho jejich vlastní, osobní, morální kompas,“ vysvětlilo studio.