Foto: Freepik

Když se řekne Wolfenstein, tak se asi většině z nás vybaví ta tradiční verze z roku 1992, která provázela celá devadesátá léta. Byla to prakticky jedna z prvních FPS stříleček, která se takto rozšířila. Její první verze ale přišla již v roce 1981. Vývojáři se chytli příležitosti a vyvinuli několik dalších verzí.

Populární se v budoucnu stal i titul Return to Castle Wolfenstein. Ten má o poznání lepší grafiku i provedení, a tak ho mnozí hráči hrají dodnes. Možná proto se teď dočkal i své předělávky do Unreal Enginu 5. Ve své původní verzi vyšel titul Return to Castle Wolfenstein pouze na PC, Xbox a PlayStation 2.

I když v roce 2001, kdy tato hra vznikla, měla až revoluční grafiku a provedení, tak při porovnání s tituly jako Kingdom Come je prostě zastaralá. Jestliže neznáte tuto hru, tak bych ji asi přirovnal nejlépe ke hře Half-Life. Zajímavé ale je, že předělávka nepřišla ze strany vývojového studia MachineGames, ale přímo od hráčů, kteří chtěli zachránit svou hru.

Autor remaku, Christopher Sewell, zveřejnil na YouTube svou předělávku původní hry, kde původní mapu renderuje pomocí Unreal Engine 5. generace. Rozdíl je dramatický, a to nejen na texturách, ale i na fyzice ve hře, jako jsou stíny, zbraně, osvětlení, držení těla, atd.

Christopher Sewell měl dle svých slov v plánu vyrobit jen jednoduché demo, ale nedalo mu to a vytvořil celou první úroveň včetně hratelnosti. Unikátní na celém projektu je i to, že je to první hra postavená na Unreal Enginu 5. V budoucnu má být na tomto enginu postavena třeba střílečka Killing Floor 3.

Zdroj: christophersewell-leveldesign.com (odkaz)