Foto: Freepik

Umělá inteligence v podání Googlu proniká do světa videoher – a to s novými výzvami i kontroverzemi. Nedávno oznámila společnost DeepMind, laboratoř výzkumu umělé inteligence pod záštitou Googlu, vývoj nového herního společníka nazvaného SIMA (Scalable Instructable Multiworld Agent), který představuje zcela nový přístup k AI v herním prostředí.

Na rozdíl od klasických nehratelných postav (NPC) je SIMA navržena tak, aby hrála po boku skutečných hráčů. To znamená, že SIMA není omezena na jednu konkrétní hru, ale může se přizpůsobit široké škále herních prostředí a žánrů. Její schopnost reagovat na příkazy v přirozeném jazyce od uživatelů jí dává podobnost s lidským spoluhráčem, přičemž má schopnost plnit úkoly a interagovat s virtuálním světem.

Google uvádí, že SIMA byla trénována na devíti různých hrách, od No Man’s Sky po Wobbly Life, a to bez použití zdrojového kódu nebo rozhraní API konkrétních her. To jí umožňuje lépe se přizpůsobit různorodým herním prostředím a zdokonalit své schopnosti.

I když SIMA přináší nové možnosti pro hráče, existují i obavy ohledně jejího potenciálu. Zatímco může být užitečná pro hráče hrající v režimu pro jednoho hráče nebo v offline módu, v online prostředí by mohla být zneužita k získání nekalé výhody. Například hráči by mohli využít SIMA k automatizaci rutinních úkolů ve hře, což by mohlo vést k nerovnému prostředí pro ostatní hráče.

I přesto, že SIMA přináší inovace do herního světa, musí být doprovázena odpovídajícími opatřeními a regulacemi, aby se zabránilo jejímu zneužití a udržela integrita herního prostředí pro všechny hráče.

Zdroj: Mashable.com (odkaz)