Foto: Freepik
Křehká rovnováha
Vaším úkolem je zabránit pádu města, což není jednoduchý úkol. Na chvíli to vypadalo nadějně: město, kde vládla rovnost a ekologická politika, bylo oázou mezi ledovci. Nicméně i v socialismu narazíte na limity zdrojů – v tomto případě uhlí. Jakmile dojde uhlí, začnou se objevovat problémy. Led proniká do nemocnic a škol, stroje selhávají a obyvatelé se rozdělí na frakce – ty, kteří vás chtějí odstranit, a mrtvé.
Nové výzvy
Frostpunk 2 je ještě nemilosrdnější než jeho předchůdce. Zatímco v první hře jste měli jako kapitán neomezenou autoritu, nyní hrajete za jeho nástupce a musíte čelit výzvám demokracie. K přijetí zákonů potřebujete podporu městských frakcí, což vyžaduje složitá jednání a hlasování.
Ideologické střety
Podle Jakuba Stokalskiho, spolurežiséra hry, je Frostpunk 2 o několik kroků výš na Maslowově hierarchii potřeb. První hra se zaměřovala na přežití, zatímco ve druhém díle se obyvatelé města snaží najít svou budoucnost a začínají mít různé představy o tom, jak by měla vypadat. Tyto různé ideje se projevují ve frakcích, které mají různé názory na budoucí směřování společnosti.
Komplexní herní mechaniky
Ve hře se setkáte s frakcemi jako Frostlandeři, New Londýňané a Stalwarty, každá s odlišnými ideologiemi. Tyto skupiny mohou plodit menší, ale oddanější frakce, které prosazují konkrétní ideologie. Politický systém hry nutí hráče brát v úvahu, co chtějí občané, a ne jen to, co potřebují k přežití.
Osud města ve vašich rukou
Moje zkušenost s hrou ukázala, jak těžké je udržet rovnováhu. Na začátku jsem se snažil zavést rovnostářskou společnost, kde všichni dostávají stejnou mzdu. Ale jakmile došlo uhlí, musel jsem se potýkat s krizí bydlení, nedostatkem zdravotní péče a rostoucí kriminalitou.
Politické manévrování
Ve snaze prosadit své ideály jsem musel jednat s frakcemi a získávat jejich podporu pro své zákony. To znamenalo složité vyjednávání a neustálé slibování. Bohužel jsem nakonec zanedbal potřebu nového zdroje energie, což vedlo ke zhroucení města. Frostpunk 2 nabízí hluboký a náročný zážitek, který vás nutí přemýšlet o lidské přirozenosti a o tom, jaké je skutečné přežití. Na tradičních herních platformách se objeví 25. července.
Zdroj: PCGamer.com (odkaz)