Úvod a první dojem

Když jsem poprvé rozbalil herní klávesnici Trust GXT 834 Callaz TKL Mechanical Keyboard, byl jsem příjemně překvapen jejím kompaktním a elegantním designem. Absence numerického bloku (tzv. TKL – Tenkeyless formát) šetří místo na stole a dodává klávesnici moderní vzhled. Hned na první dotek je cítit robustnost a pevnost díky kovové horní desce, která dodává klávesnici na odolnosti. S hmotností 652 gramů je klávesnice dostatečně stabilní, aniž by byla příliš těžká na manipulaci.

Design a ergonomie

Jedním z nejvýraznějších prvků této klávesnice je její podsvícení. Trust GXT 834 Callaz nabízí duhové vlnové osvětlení, které se skládá ze šesti barev a až dvaceti různých režimů. Možnost přizpůsobit si jas a rychlost efektů dává hráčům možnost naladit si atmosféru přesně podle svých preferencí. Podsvícení je nejen estetickým doplňkem, ale i praktickým pomocníkem při nočním hraní, kdy zvyšuje viditelnost kláves.

Kompaktní formát bez numerického bloku je ideální pro hráče, kteří upřednostňují minimalistické pracovní prostředí nebo potřebují více místa pro myš. Klávesnice se tak hodí i pro hráče s menšími stoly nebo pro ty, kteří často přenášejí své herní vybavení.

Mechanické spínače Outemu Red

Hlavním technickým aspektem, který dělá tuto klávesnici vhodnou pro hráče, jsou mechanické spínače Outemu Red. Tyto spínače jsou známé svou rychlostí a citlivostí, což ocení každý, kdo potřebuje okamžitou odezvu při hraní her. Spínače Outemu Red jsou lineární, což znamená, že při stisku nekladou odpor a jejich chod je hladký a tichý. S životností až 50 milionů stisků jsou tyto spínače navrženy tak, aby vydržely i ty nejnáročnější herní seance.

Při testování v různých herních žánrech, od stříleček po strategie, jsem ocenil přesnost a rychlost odezvy. Klávesy reagují okamžitě, což je zásadní při hraní kompetitivních her, kde každá milisekunda může rozhodovat o výsledku. Na druhou stranu, klávesnice je díky svým lineárním spínačům vhodná i pro psaní, což jsem vyzkoušel při psaní delších textů. Psaní je plynulé a méně únavné, což je u mechanických klávesnic spíše vzácné.

Herní funkce a možnosti přizpůsobení

Klávesnice Trust GXT 834 Callaz je vybavena 12 funkčními klávesami, které lze pomocí kombinace s klávesou Fn použít k ovládání multimediálních, herních i kancelářských funkcí. Tato funkčnost přidává klávesnici na univerzálnosti, protože ji lze snadno přepínat mezi herním a pracovním režimem.

Další užitečnou funkcí je tzv. N-key rollover, což znamená, že klávesnice dokáže zaznamenat stisk každé klávesy současně, bez ohledu na počet současně stisknutých kláves. To je klíčové pro hráče, kteří potřebují provádět složité kombinace příkazů bez obav z toho, že některý stisk zůstane nezaznamenán.

Aktivovat lze také herní režim, který deaktivuje klávesu Windows. To je praktická funkce, která zabraňuje nechtěnému přerušení hry při náhodném stisku této klávesy, což by mohlo způsobit minimalizaci hry nebo zobrazení nabídky Start.

Použití v praxi

Klávesnici Trust GXT 834 Callaz jsem testoval nejen při hraní her, ale i v běžném denním provozu, včetně psaní e-mailů, kancelářské práce a ovládání multimédií. V obou případech jsem byl spokojen s jejím výkonem. Díky své kompaktnosti a možnosti rychlého přepínání mezi různými režimy použití je tato klávesnice skvělou volbou nejen pro hráče, ale i pro uživatele, kteří potřebují spolehlivou klávesnici pro každodenní práci.

V herním prostředí klávesnice obstála na výbornou. Testoval jsem ji například ve hře „Call of Duty: Warzone“, kde rychlost reakce a přesnost ovládání hrají klíčovou roli. Klávesnice mě nezklamala ani v jedné intenzivní herní situaci, ať už šlo o rychlé pohyby, přepínání zbraní nebo zadávání příkazů. Navíc, díky N-key rolloveru jsem nemusel mít obavy z toho, že by některý z mých příkazů nebyl správně zpracován.

Závěr

Trust GXT 834 Callaz TKL Mechanical Keyboard je dobře navržená herní klávesnice, která kombinuje spolehlivost mechanických spínačů Outemu Red s kompaktním a stylovým designem. Duhové podsvícení, robustní kovová konstrukce a užitečné herní funkce, jako je N-key rollover a herní režim, dělají z této klávesnice skvělou volbu pro hráče, kteří hledají výkonnou a odolnou klávesnici.

Ačkoliv může absence numerického bloku být nevýhodou pro uživatele, kteří pravidelně potřebují zadávat čísla, pro čistě herní účely je tato klávesnice vynikající volbou. Navíc, pokud hledáte klávesnici, která kombinuje herní výkon s možnostmi pro běžnou kancelářskou práci, Trust GXT 834 Callaz vás nezklame.

Tato klávesnice přináší skvělý poměr ceny a výkonu, a proto ji mohu s klidem doporučit všem hráčům, kteří hledají spolehlivý a funkční nástroj pro své herní seance.

Děkujeme společnosti Trust za zapůjčení klávesnice Trust Callaz.

Zdroj: uživatelské hodnocení Gamebot, informace poskytnuté společností Trust