Foto: vygenerováno pomocí AI – DALL-E

Praha jako herní prostředí vždycky přináší unikátní atmosféru, kterou jen málokteré město může nabídnout. Její úzké, temné uličky, gotická zákoutí a starobylé mosty vytvářejí ideální kulisu pro příběhy plné napětí a tajemna. Přidejte k tomu historické barokní paláce a tajemné stínadelské čtvrti, a máte ideální základ pro steampunkové dobrodružství, které se odehrává na pomezí historie a fantazie.

Čeští hráči obzvláště ocení prostředí, které důvěrně znají. Projít se po digitální Praze a rozpoznat známé lokality má vždy kouzlo. Navíc, když se k tomu přidá temná atmosféra, jakou přináší hra Pérák: Kolébka osudu, hráči se mohou těšit na intenzivní zážitek plný historických i fantaskních prvků.

Hry zasazené do českých kulis mají dlouhou tradici a jejich popularita neustále roste. Pérák navazuje na tuto tradici a přináší nejen silný příběh, ale také akci a volbu herního stylu, která umožní hráčům prožít dobrodružství podle svých představ.

Právě díky tomuto jedinečnému spojení historického prostředí Prahy a lásky českých hráčů k domácím reáliím se studio Mechanica Senex rozhodlo vytvořit Pérák: Kolébka osudu. Využili atmosféru temných uliček a stínadel, aby oživili fascinující příběh plný tajemství, akce a steampunkové estetiky.

Foto: poskytnuto studiem Mechanica Senex

My máme tu čest představit vám tuto hru exkluzivně prostřednictvím rozhovoru s jejím tvůrcem Alešem Sámalem, který nás provede detaily příběhu, herními mechanikami i jeho vizí pro tuto jedinečnou trilogii. Pokud vás láká poznat steampunkovou Prahu v roli Péráka, rozhodně se máte na co těšit!

Redaktor: Ahoj Aleši, můžeš nám přiblížit něco o tvém novém projektu?

Aleš Sámel: Jasně. Právě pracuji na hře Pérák: Kolébka osudu, což je první hra z trilogie, kterou připravujeme v Mechanica Senex Studio. Hlavním hrdinou je Aleš Šebek, kapitán Říšské zpravodajské služby (RZS), a děj se odehrává ve steampunkové Praze během noci před začátkem první světové války, konkrétně 27. a 28. července 1914.

Redaktor: To zní hodně zajímavě. Jaký bude herní žánr a na jaké prvky se můžeme těšit?

Aleš Sámel: Hra bude akční, s fantasy a dobrodružnými prvky, temnou atmosférou a hororovými momenty. Přestože bude plná akce, hlavní důraz kladu na příběh – konkrétně na zrod legendárního Péráka. Hra bude lineární, z pohledu třetí osoby, kompletně v češtině s dabingem a anglickými titulky.

Redaktor: Zmínil jsi trilogii. Můžeš prozradit, jak na sebe jednotlivé díly navazují?

Aleš Sámel: Pérák: Kolébka osudu je první díl, který položí základy pro příběh celého univerza. Už od začátku narazíte na hlavní protivníky – Řád Dampfgeis, kteří budou hráčům pořádně zatápět. Na děj budou postupně navazovat další dvě pokračování, ale zatím nechci prozrazovat více detailů.

Redaktor: Když už jsme u příběhu, kde přesně se hra bude odehrávat?

Aleš Sámel: Hra se odehrává v Praze, a to převážně ve stínadlech, což dodává ději temnou a tajemnou atmosféru. Hráči budou mít možnost prozkoumávat historické i steampunkové ulice města. Bude to na hráčích, jakým stylem se vydají – mohou hrát tiše a takticky jako v klasických stealth hrách nebo se do toho vrhnout naplno, ve stylu Johna Wicka.

Redaktor: Na jakém herním enginu pracuješ a proč jsi vybral právě ten?

Aleš Sámel: Hru tvořím na Unreal Engine 5. Tento engine mi umožňuje vytvořit atmosféru, kterou potřebuji pro příběh – temnou, realistickou a pohlcující. Navíc nabízí skvělou podporu pro dynamické nasvícení a detailní zpracování prostředí, což je pro hru tohoto typu klíčové.

Redaktor: Jaké hlavní postavy v příběhu potkáme?

Aleš Sámel: Kromě hlavního hrdiny, Aleše Šebka, kapitána RZS, ve hře vystupuje také doktor Kučera, který je vynálezcem RZS, a Dagmar Horáková, školitelka a agentka. Z temné strany proti vám bude stát Klaus von Dampf, plukovník Řádu Dampfgeis, a v příběhu se objeví i postava Černého, který má spojitost s pražskou kriminálkou.

Redaktor: Plánuješ nějaké speciální herní mechaniky nebo zajímavé prvky?

Aleš Sámel: Co se týče zbraní, hráči dostanou jednu jedinou, kterou budou používat po celou dobu hry. Postupem času si ji mohou vylepšovat, což jim umožní přizpůsobit svůj herní styl. Co se týče vylepšení, připravil jsem devět možností, ale během hry si hráči budou moci vybrat pouze šest, což přidá na strategii.

Redaktor: Kdy se na hru můžeme těšit?

Aleš Sámel: Datum vydání zatím není známé, ale určitě to bude hra, na kterou se vyplatí počkat. Na projektu pracuji sám, jedinou výjimkou je můj kamarád Ondřej Chotaš, který mi pomáhá s překladem titulků a menu do angličtiny.

Redaktor: Děkuji za rozhovor, Aleši. Už se nemůžeme dočkat, až si Pérák: Kolébka osudu zahrajeme.

Aleš Sámel: Díky, já také!

Děkujeme Aleši Sámalovi za zajímavý rozhovor a za možnost nahlédnout do zákulisí vývoje hry Pérák: Kolébka osudu. Pokud vás tento projekt zaujal, rozhodně sledujte náš magazín Gamebot, protože právě zde vám brzy přineseme exkluzivní ukázku z prvního gameplaye této temné a napínavé akční hry. Nenechte si ujít další novinky ze světa českého herního průmyslu!

Zdroj: rozhovor s Alešem Sámalem z Mechanica Senex Studio