Foto: Freepik
Příběh a hlavní hrdina
Hlavním protagonistou je Viktor Durand, programátor a hledač pokladů, který se vydává na cestu za odhalením záhad kolem kata Mydláře, jedné z nejznámějších historických postav pražských dějin. V průběhu hry se však Viktor bude muset potýkat nejen s tajemnou sektou fanatiků, ale také se svou vlastní temnou minulostí. Hráči se ponoří do světa plného nevyřešených záhad, kde každý krok může vést k novému odhalení.
Jednou z největších výhod této hry je, že využívá skutečné pražské lokace. Celkem se hráči podívají do 73 míst rozprostřených po české metropoli. Tvůrci si dali záležet na tom, aby byla atmosféra co nejautentičtější a zanechala hráče ohromené.
Moderní adventura z první osoby
Co dělá Whispers of Prague unikátní, je přístup k adventurnímu žánru. Hra sice zůstává věrná klasickým point-and-click mechanikám, ale hráči sledují svět z pohledu první osoby. Tento způsob vyprávění umožňuje hlubší ponoření do atmosféry a větší propojení s hlavní postavou.
Herní svět je živý a plný charakterů – hráči potkají celkem 38 postav, které přináší do hry další vrstvu příběhu a interakce. Autoři se netají tím, že hra je „ukecanější“, což dokládá i celkový objem textu – hra obsahuje přibližně 500 normostran dialogů. Každá interakce tedy přináší něco nového a hráči se mohou těšit na skutečně propracované konverzace.
Vývoj a technická stránka hry
Za vývojem stojí Filip Rachůnek a Jiří Procházka, kteří se do projektu pustili ve dvojici. Navzdory tomu, že šlo o tak malý tým, podařilo se jim dokončit hru během pouhých devíti měsíců. Důležitou roli přitom sehrála umělá inteligence, která pomohla s mnoha technickými i tvůrčími aspekty projektu. Je fascinující, jak AI dokáže ovlivnit nejen vývoj, ale i kreativní proces, a je zajímavé sledovat, jakým směrem se tato technologie bude vyvíjet dál.
Jiří Procházka má za sebou spolupráci na známých hrách studia Rake in Grass, včetně titulu Jets’n’Guns. Právě tato zkušenost se promítá i do Whispers of Prague, kde na jednom z charakterů můžeme spatřit tričko s logem hry Silent Sector, dalšího známého projektu.
Hudba a atmosféra
Výrazným prvkem, který hře dodává na autentičnosti, je původní soundtrack. Hudba skvěle dokresluje atmosféru a podtrhuje napětí, které hráče čeká při každém dalším kroku na cestě za odhalením tajemství. Soundtrack je navíc plně v souladu s lokacemi a historickým kontextem, což ještě více vtahuje do děje.
Dostupnost a lokalizace
Whispers of Prague je aktuálně dostupná pro Windows na platformě Steam za cenu necelých 10 eur. Hra je plně lokalizovaná do češtiny formou titulků, což z ní činí ideální volbu pro domácí hráče. Podle prvních ohlasů hra přináší nejen zajímavý příběh, ale také nové pojetí adventur, které může zaujmout i zahraniční publikum.
Závěr
Pokud jste fanoušky českých her nebo vás láká point-and-click žánr s hlubokým příběhem a tajemnou atmosférou, Whispers of Prague: The Executioner’s Last Cut by neměla ujít vaší pozornosti. Vývojáři Filip Rachůnek a Jiří Procházka přinesli na trh projekt, který i přes malé tvůrčí zázemí nabízí velké herní zážitky. Praha se v této adventuře stává místem nejen turistických atrakcí, ale i temných záhad a tajemství, která čekají na odhalení.
Zdroj: Shadamess.com (odkaz)