První dojem a design

První věc, která mě při vybalení zaujala, je samotný vzhled notebooku. Lenovo ThinkBook Plus G3 IAP má elegantní a moderní design, který na první pohled působí prémiově. Tělo je vyrobeno z tmavě šedého hliníku, což mu dodává luxusní vzhled a příjemnou pevnost. Díky rozměrům 410,9 x 230,2 x 17,95 mm a hmotnosti okolo 2 kg není příliš těžký, a přesto nabízí obrovskou pracovní plochu díky své 17,3palcové hlavní obrazovce. Tenký profil je výhodou, protože notebook snadno přenesete kamkoliv.

Displeje: Hlavní a vedlejší obrazovka

Hlavní displej je na první pohled monumentální – 17,3″ úhlopříčka s ultraširokým rozlišením 3K (3072×1440) a poměrem stran 21:10. Při práci na velkých projektech, jako je úprava videí nebo práce s rozsáhlými tabulkami, se tato plocha opravdu hodí. Jas 400 nitů a podpora Dolby Vision zajišťují živé barvy a ostrý obraz, což oceníte nejen při práci, ale i při sledování filmů nebo hraní her.

Druhá obrazovka, která mě nejvíce zaujala, je umístěná pod hlavní klávesnicí. Má 8″ úhlopříčku a rozlišení 800×1280, což se může zdát malé, ale právě díky tomu je velmi užitečná pro multitasking. Na této obrazovce můžete spouštět různé widgety, nástroje nebo aplikace, což vám výrazně zjednoduší práci.

Velmi užitečná funkce je například zrcadlení obsahu z telefonu. Propojení obou obrazovek je plynulé a sekundární displej můžete využít i jako rozšíření hlavní obrazovky, například při úpravě videa, kdy časovou osu pohodlně přetáhnete na malou obrazovku.

Výkon a hardware

Co se týče výkonu, Lenovo ThinkBook Plus G3 IAP je vybaven procesorem Intel Core i7-12700H, což je 12. generace procesorů s 14 jádry, která poskytuje více než dostatek výkonu pro jakoukoliv kancelářskou práci, úpravy videí nebo náročné multitaskingové úlohy. 16 GB LPDDR5 RAM sice není rozšiřitelné, ale dostačuje pro většinu běžných úkonů i náročnějších operací. V mém případě notebook zvládal současně otevřené desítky záložek v prohlížeči, stahování velkých souborů a úpravy grafických projektů bez zpoždění či zpomalení.

SSD disk o velikosti 1 TB nabízí dostatek úložného prostoru a rychlost přístupu k datům díky technologii PCIe 4.0 NVMe je bleskurychlá. Uložené projekty jsem otvíral téměř okamžitě a přenos větších souborů probíhal velmi rychle.

Jednou z mých oblíbených funkcí byla podpora WiFi 6E. Připojení k síti bylo neustále stabilní a rychlé, a to i v místech, kde se běžně setkávám s výpadky. Navíc notebook disponuje širokou škálou portů, včetně Thunderbolt 4, HDMI a USB-C, což umožňuje připojení různých periférií. Pokud potřebujete například připojit externí monitory nebo rychle přenášet data, nebudete mít žádný problém.

Multitasking a produktivita

Jak již bylo zmíněno, druhá obrazovka na ThinkBook Plus G3 IAP opravdu podporuje multitasking na nové úrovni. Během testování jsem se rychle naučil využívat její výhody při každodenní práci. Můžete si například psát poznámky při sledování videohovorů, což jsem ocenil během schůzek přes Teams. Stačilo otevřít poznámkovou aplikaci na malé obrazovce a zrcadlit výstup na hlavní displej. Práce na dvou projektech současně se stala mnohem efektivnější, protože jsem nemusel přepínat mezi okny.

Zvuk a zábava

Zvuková stránka notebooku je také velmi dobrá. Harman-Kardon reproduktory spolu s Dolby Atmos zajišťují čistý a prostorový zvuk. Při sledování filmů jsem ocenil, že kvalita zvuku byla výrazná i při vyšší hlasitosti, což je u většiny notebooků problém. Hraní her na ultraširokém displeji s takovým zvukem bylo skutečně pohlcující. Ačkoliv Lenovo ThinkBook Plus G3 není primárně určen pro hraní her, díky výkonnému procesoru a dostatečně výkonné integrované grafice Intel Iris Xe jsem zkusil několik her a výkon byl solidní.

Výdrž baterie a celkový dojem

Jedinou oblastí, kde jsem byl mírně zklamán, je výdrž baterie. Sice se Lenovo chlubí 70Wh baterií, ale při použití obou displejů a při náročnější práci se mi baterie vybila přibližně za 5–6 hodin, což je méně, než jsem očekával. Pokud ale pracujete na cestách a zapnete si úsporný režim, můžete získat více času. Při běžném kancelářském použití s menší zátěží na oba displeje se výdrž přiblíží deklarovaným hodnotám.

Notebook se dvěma obrazovkami je inovativní a otevírá nové možnosti pro ty, kteří chtějí zvýšit svou produktivitu nebo hledají jedinečný způsob práce. Lenovo ThinkBook Plus G3 IAP bych doporučil zejména kreativním profesionálům, jako jsou grafici, videoeditory nebo manažeři, kteří potřebují multitasking a více obrazovek. Pokud hledáte zařízení, které zvládne běžné kancelářské úkony, ale i náročné projekty, tento notebook bude skvělou volbou.

Závěr

Lenovo ThinkBook Plus G3 IAP je skvělým inovativním notebookem s úžasnou ultraširokou hlavní obrazovkou a užitečnou druhou obrazovkou, která usnadňuje multitasking. Výkonný hardware zajistí plynulý chod i náročných aplikací. Má však své limity ve výdrži baterie a váze, která by mohla být pro někoho trochu na obtíž. Celkově je to ale výborná volba pro ty, kteří ocení funkční kombinaci dvou displejů a vysoký výkon v jednom zařízení.

Děkujeem společnosti Lenovo za zapůjčení notebooku.

Zdroj: uživatelské hodnocení Gamebot, informace poskytnuté společností Lenovo