Foto: Freepik

Jedním z hlavních problémů, kterým hráči čelí, je tzv. „traversal stutter,“ což je zpomalení obrazu při pohybu ve hře. Ačkoli mnohé hry na Unreal Engine 5 trpí problémy se shaderovou kompilací, v případě Silent Hill 2 se tento typ „záškubů“ nevyskytuje. Namísto toho jde především o problémy s vykreslováním světa při pohybu postavy, což může být velmi rušivé. I když se zdá, že hra využívá maximálního výkonu procesoru během načítání, tento problém je patrný i na špičkovém hardware.

Příznivci hry i komunity PC hráčů se snaží najít alternativní způsoby, jak tuto situaci zlepšit. Například implementace DLSS (Deep Learning Super Sampling) nebo ruční úpravy nastavení mohou pomoci s některými vizuálními nedostatky, jako je denoising odrazů v Lumen technologii nebo stopování listů za pohybujícími se objekty. Tyto úpravy mohou zlepšit kvalitu obrazu, ale bohužel nejsou schopny zcela eliminovat problémy s trhaným pohybem ve hře.

Dalším frustrujícím problémem je neplynulost animací, která je přítomná i po stabilizaci výkonu. To znamená, že i když se vám podaří stabilizovat hru na určité snímkové frekvenci, například na 30 fps, animace stále působí trhaně. Tato situace připomíná problémy, které byly pozorovány u jiných her na Unreal Engine 5, například u Star Wars Jedi: Survivor. Ačkoli existují provizorní řešení, jako je omezení snímkové frekvence, to nepřináší trvalé vylepšení plynulosti.

Navzdory těmto problémům je třeba ocenit práci studia Bloober Team, které do PC verze Silent Hill 2 přineslo některé specifické funkce, jako jsou hardwarově akcelerované Lumen odrazy a lepší globální osvětlení. Tyto funkce přinášejí výrazné vizuální vylepšení oproti konzolovým verzím, které používají softwarovou verzi této technologie. Nicméně i zde existují chyby, jako blikající tráva nebo problémy s vykreslováním při přechodu mezi jednotlivými oblastmi ve hře.

Zatímco hráči a modderská komunita se snaží najít způsoby, jak zlepšit zážitek z hraní, je zřejmé, že některé problémy nelze vyřešit bez zásahu vývojářů a Epic Games, tvůrců Unreal Engine 5. Je to připomínka, že i přes veškeré technologické pokroky mohou základní problémy s enginem výrazně ovlivnit výsledný herní zážitek.

Zdroj: Eurogamer.net (odkaz)