Foto: Freepik

Když Microsoft uvedl Windows 10, najal designéra Bradleyho Munkowitze, známého také jako GMUNK, aby vytvořil něco unikátního. GMUNKův tým nevytvořil obyčejnou digitální grafiku; místo toho použil skutečné objekty, zrcadlo, lasery a mlhostroje k tomu, aby vytvořil ikonické Windows logo z čistě fyzických efektů. Tento proces zachytili na tisících fotografií, kde použili různé barevné filtry a expozice, aby získali ten nejlepší možný výsledek, který nakonec spojili do jednoho ikonického obrazu.

Jak vznikala jedinečná tapeta Windows 10?

Pro dosažení tohoto efektu postavil tým projektor za skleněné okno ve tvaru loga Windows, kterým prosvěcovali různé laserové vzory. Díky volumetrické mlze světelné paprsky dostaly hloubku a dramatický vzhled, což vytvářelo fascinující a silný kontrast proti tmavému pozadí. Záběry z procesu výroby a různé barevné verze během vývoje, které GMUNK sdílí, ukazují, kolik kreativity a inovace bylo do tapety vloženo.

Proč je tento objev zajímavý?

Tento fakt mě přivedl k zamyšlení. Žijeme v době, kdy jsou CGI a AI obrázky všude a kde je často snadné vnímat i nádherné fotografie jako „falešné“. Také jsem si při pohledu na Windows 10 tapetu myslel, že je to jen další grafický render. Ale vědomí, že je to skutečná fotografie, mě přimělo vnímat ji úplně jinak – jako umělecké dílo a výsledek skutečné práce a kreativity.

Je to docela v kontrastu s reklamami, které se snaží vytvořit efekt jednoduše rozmačkáním skutečných objektů. Vzpomeňme si třeba na ten nešťastný iPad spot, kde byly zbytečně zničeny hudební nástroje, štětce a další předměty, aby Apple mohl propagovat svůj nový produkt. Zatímco to působilo jako plýtvání, Windows 10 tapeta působí jako promyšlený a inspirativní vizuální efekt.

Kreativita s reálnými efekty: nový pohled na digitální umění

Tento přístup mě inspiruje. Jde o návrat k realitě ve světě, kde digitální svět ovládá naše smysly. Windows 10 tapeta mi teď připadá mnohem víc než jen pozadí obrazovky – je to připomínka toho, že někdy nejkrásnější efekty vznikají ze skutečných, fyzických prvků.

Zdroj: PCGamer.com (odkaz)