Foto: Gamebot, snímek ze hry Silence of the Siren

Silence of the Siren je nejnovějším počinem českých vývojářů z Oxymoron Games, kteří se proslavili simulátorem nemocnice Project Hospital. Tentokrát se rozhodli vstoupit do světa tahových strategií a vytvořili hru, která na první pohled může připomenout legendární tituly jako Might and Magic nebo novější Songs of Conquest. Přesto přináší něco nového a originálního.

Děj se odehrává ve hvězdném systému Siren, izolovaném od zbytku galaxie. Tento systém je rodištěm galaktické aliance a domovem dávno ztracené civilizace Primals. Aliance se však rozpadla na několik soupeřících frakcí a neutrálních kolonií. Vzájemné spory brzy přerostou v něco většího, když se objeví hrozba, která ohrožuje všechny bez rozdílu.

Hráč se ujímá role generála Furetta z fossoriánské frakce, což jsou humanoidní krtci. Furett byl uvězněn za korupci, ale dostává šanci získat svobodu připojením se k Trestanecké legii. Vaším úkolem je vyšetřit podezřelé aktivity hmyzích kyborgů známých jako Děti zdroje. Přestože oficiálně není vyhlášena válka, napětí stoupá a vy se musíte připravit na nečekané výzvy.

Hra nabízí bohatý svět plný různorodých ras a jednotek. Kromě fossoriánů a hmyzích kyborgů zde najdete i draky, bloby a samozřejmě lidi. Každá frakce má své specifické jednotky, schopnosti a taktiky. Například hmyzí kyborgové vynikají rychlostí díky svým křídlům, zatímco fossoriáni sází na technologii a zkušenosti z podzemí.

Jedním z klíčových prvků hry je střídání denní doby. Jeden herní den je rozdělen na ráno, poledne, večer a noc, což ovlivňuje dostupnost určitých akcí a chování nepřátel. Některé budovy lze navštívit pouze v noci, jiné jednotky jsou silnější ve dne. Tento systém přidává další strategickou vrstvu a nutí hráče plánovat své tahy s ohledem na čas.

Velitelé, které ovládáte, jsou spíše podpůrné postavy než bojovníci v první linii. Získávají zkušenosti a můžete jim vylepšovat atributy a dovednosti, což ovlivňuje výkon vašich jednotek na bojišti. Rozvoj velitelů je hluboký a umožňuje specializaci podle vašeho herního stylu. Můžete se zaměřit na sílu v bitvách, průzkum, technologické inovace nebo efektivní získávání zdrojů.

Boje probíhají na hexagonovém poli a jsou tahové, což vyžaduje promyšlenou taktiku. Každá jednotka má své specifické schopnosti a vylepšené jednotky nabízejí ještě více možností. Správné využití speciálních schopností může zvrátit průběh bitvy ve váš prospěch.

Grafické zpracování je pestrobarevné a detailní. Hra využívá 2,5D grafiku, která je přehledná a příjemná na pohled. Pokud nejste fanoušky pixelartového stylu, Silence of the Siren vás potěší moderním vizuálním zpracováním. Uživatelské rozhraní je intuitivní, i když výstavba budov může zpočátku působit trochu nepřehledně.

Zvuková stránka hry je solidní, i když chybí namluvené dialogy. Hudební doprovod a zvukové efekty dobře doplňují atmosféru vesmírného dobrodružství. Během našeho testování jsme narazili na drobné technické nedostatky, jako jsou menší bugy při pohybu po mapě nebo asynchronní zvukové efekty, ale tyto problémy jsou v předběžném přístupu pochopitelné a očekáváme jejich brzkou opravu.

Tvůrci hry mají ambiciózní plány do budoucna. Kromě hlavní kampaně za fossoriány chtějí přidat kampaně za ostatní frakce, více scénářů a dobývání. Plánují také implementaci multiplayeru, což by mohlo výrazně prodloužit životnost hry a přidat další rozměr taktiky a strategie.

Silence of the Siren je svěžím přírůstkem do žánru tahových strategií. Přináší originální svět, zajímavé frakce a hluboké herní mechaniky. Pokud hledáte hru, která spojuje klasické prvky s inovativním přístupem a českým humorem, tato hra by neměla uniknout vaší pozornosti.

Naše redakce si beta verzi hry velmi užila. Kombinace taktiky, rozvoje hrdinů a správy zdrojů nás pohltila na dlouhé hodiny. Jsme zvědaví, jak se hra bude dále vyvíjet, a těšíme se na plnou verzi.

Silence of the Siren ukazuje, že česká herní scéna má co nabídnout a že i menší studia mohou vytvořit tituly s mezinárodním potenciálem. Doporučujeme sledovat vývoj této hry a dát jí šanci — nebudete litovat.

Zdroj: rozhovor s vývojáři Silence of the Siren, gamebot.cz