Foto: Freepik
I když Cyberpunk 2077 nakonec prodal více než 30 milionů kopií a získal lepší pověst díky pozdějším aktualizacím a rozšíření Phantom Liberty, nelze zapomenout na problémy, které provázely jeho start. Proto se nyní CD Projekt RED snaží vyvarovat stejných chyb a slibuje změny, které by měly zajistit, že The Witcher 4 uspěje bez podobných komplikací.
Nový přístup, nové vyhlídky
Sebastian Kalemba, herní ředitel CD Projekt RED, v rozhovoru pro IGN zdůraznil, že vývoj The Witcher 4 bude tentokrát probíhat podle jasně definovaných pravidel a pod přísnou kontrolou. „Nechceme spěchat. Trpělivost je klíčová, aby hra dostala čas, který potřebuje, a hráči obdrželi produkt, jaký si opravdu zaslouží,“ uvedl Kalemba.
Studio se poučilo z minulých chyb a zavedlo nový přístup, který se zaměřuje na důkladné plánování každé fáze vývoje a detailní testování. Tento model už přinesl úspěch při práci na rozšíření Phantom Liberty pro Cyberpunk 2077, které sklidilo pozitivní ohlasy od hráčů i recenzentů. Kalemba je přesvědčen, že stejná strategie pomůže zajistit, aby se The Witcher 4 stal nejen splněným snem fanoušků, ale i dalším milníkem ve vývoji celé série.
Foto: Freepik
Co hráče čeká?
I když detaily o nové hře nejsou prozatím dostupné, jedno je jisté – The Witcher 4 si klade za cíl posunout hranice toho, co série může nabídnout. Všichni fanoušci doufají, že se dočkají nejen nových příběhů a herního světa, ale také modernějšího technického zpracování a bezchybného uvedení na trh.
Transparentnost uvnitř i navenek
Małgorzata Mitręga, výkonná producentka projektu, zdůraznila, že CD Projekt klade větší důraz na otevřenou komunikaci jak uvnitř týmu, tak s herní komunitou.
„Naším cílem je zajistit, že všichni v týmu rozumí vizi hry a že jsme otevření vůči veřejnosti. Učíme se, kdy a jak komunikovat s fanoušky, aby jejich očekávání odpovídala realitě,“ uvedla Mitręga.
Tento nový přístup by měl zabránit situacím, jako bylo předčasné vydání Cyberpunku 2077, kdy technické nedostatky na konzolích vedly dokonce k odstranění hry z PlayStation Store.
Konec „crunche“: Rovnováha mezi prací a životem
CD Projekt byl v minulosti kritizován za tzv. crunch – dlouhé přesčasy a extrémní pracovní tlak, kterým zaměstnanci čelili během vývoje Zaklínače 3 i Cyberpunku 2077. Nové vedení se však snaží vytvořit zdravější pracovní prostředí.
„Najít rovnováhu mezi kvalitou hry a zdravím týmu je klíčové. Snažíme se plánovat lépe a efektivněji komunikovat, aby nebylo nutné sahat k přesčasům,“ dodala Mitręga.
Pozitivní změny byly patrné už při vývoji rozšíření Phantom Liberty, kde zaměstnanci oceňovali zlepšení v pracovních podmínkách.
Očekávání od The Witcher 4
Fanoušci mají vysoká očekávání, a to nejen kvůli oblíbenosti původní trilogie Zaklínače. Na internetu se už spekuluje o možném ději, hlavní postavě (mnozí tipují Ciri) a technologických inovacích, které by měly novou hru přivést k životu.
CD Projekt se však zatím drží zpátky s podrobnostmi. Jediné, co je jisté, je, že studio si nemůže dovolit další chybu. Pokud budou dodrženy nové principy transparentnosti, plánování a zodpovědného vývoje, má The Witcher 4 šanci stát se dalším milníkem v herní historii.
Závěr
The Witcher 4 představuje pro CD Projekt příležitost k návratu na vrchol herního průmyslu. S lekcemi z neúspěchu Cyberpunku 2077, novým přístupem k vývoji a transparentní komunikací má studio šanci napravit svou reputaci a přinést fanouškům hru, na kterou čekají.
Nyní nezbývá než doufat, že tato dlouho očekávaná kapitola bude stát za to.
Zdroj: IGN.com (odkaz)