Foto: Freepik

Objevování jako odměna, ne povinnost

Ubisoft ve svém nejnovějším blogovém příspěvku uvádí, že hra bude klást důraz na „unikátní pocit objevování“. Místo zaplavené mapy plné bodů zájmu budou hráči muset informace hledat sami. Tyto informace lze získat například prostřednictvím špionů, NPC postav nebo vlastním průzkumem světa.

Mapa na začátku hry bude zobrazovat pouze názvy regionů a vágní ilustrace klíčových míst. Detaily se odemknou až při důkladném prozkoumání jednotlivých oblastí, což hráčům umožní vnímat svět přirozeněji a autentičtěji. Novinkou jsou také průzkumníci, které hráči mohou vyslat předem, aby odhalili přesné polohy úkolů nebo nebezpečných míst.

Synchronizační body a nový pohled na svět

Ikonické synchronizační body, které v sérii Assassin’s Creed slouží k odhalení části mapy, se v Shadows dočkaly změn. Místo automatického odhalení všech objektů v širokém okolí nabídnou pouze klíčová místa, která si hráči musí sami označit. Tento přístup přináší „intencionálnější a aktivnější“ způsob hledání dalšího dobrodružství.

Další zásadní změnou je odstranění doprovodného orla. Místo toho budou muset hráči využít vyvýšených míst, aby zmapovali okolí, označili si cenné předměty nebo protivníky a strategicky naplánovali svůj další postup.

Kakurega: Bezpečné domy a nové možnosti

Jedním z nových prvků ve hře jsou tzv. „kakurega“ – bezpečné domy, které mohou hráči získat. Tyto úkryty slouží jako místa pro rychlé cestování, doplnění zásob, správu vybavení a přijímání smluv. Zatímco synchronizační body také umožní rychlé cestování, často se nacházejí v nebezpečných oblastech, což z kakurega dělá bezpečnější alternativu.

Cesta vpřed: Nové nástroje a funkce

Hráči se mohou těšit na nové funkce, jako je například nástěnka cílů, která ukazuje stopy vedoucí k novým výzvám. Ty však nebude vždy jednoduché dešifrovat – hráči budou muset poskládat jednotlivé indicie dohromady nebo využít průzkumníky, aby jim práci usnadnili.

Dalším užitečným nástrojem je Pathfinder, který pomáhá hráčům vyhnout se neprostupným oblastem a najít nejrychlejší cestu k cíli. Tento prvek ocení zejména ti, kteří chtějí minimalizovat ztrátu času během svých cest.

Pro koho je Assassin’s Creed Shadows?

Tento nový přístup pravděpodobně osloví hráče, kteří si užívají volnost a objevování bez nadměrného spoléhání na herní nápovědu. Ubisoft tím reaguje na zpětnou vazbu od fanoušků, kteří volali po větší svobodě a přirozenějším způsobu průzkumu světa.

Hra vyjde na platformy Xbox Series X/S, PlayStation 5 a PC. I když byla její vydání již několikrát odloženo, nadšení hráčů zůstává nezměněné. Assassin’s Creed Shadows přináší nejen čerstvý vítr do zaběhlé série, ale také výzvu pro všechny, kteří hledají skutečně ponořující herní zážitek.

Závěrem lze říci, že Shadows slibuje stát se jedním z nejvýraznějších dílů série – díky důrazu na objevování, strategii a interakci se světem, který hráčům otevírá dveře k jedinečným zážitkům.

Zdroj: Eurogamer.net (odkaz)