Foto: Freepik

Původ podivného snímku

V říjnu 2016 Nintendo plánovalo velké odhalení – světu mělo představit svou novou konzoli, tehdy známou pod kódovým názvem NX, dnes jako Nintendo Switch. V rámci propagace se rozhodlo publikovat na svých sociálních sítích teaser, který měl hráče navnadit na chystané odhalení. Jenže se ukázalo, že materiály připravené pro sociální sítě nebyly kompletní, a tým zodpovědný za propagaci se ocitl v tíživé situaci.

Podle bývalých zaměstnanců Nintenda, Kita Ellise a Krysty Yang, se fotografování s Mariem v kostýmu rozhodně neplánovalo tak, jak to nakonec vypadalo. Během jejich podcastu rozkryli pozadí vzniku této památné fotografie. Yang popsala, že tehdejší šéf sociálních médií měl nápad nafotit Maria v kanceláři a pokusit se z toho vytěžit nějaký zajímavý snímek. Nicméně výsledek způsobil více škody než užitku.

Mario
Mario

Foto: Freepik

„Bylo to velmi kontroverzní,“ řekla Yang ve svém podcastu. „Tato osoba si najala fotografa, aby zinscenoval scénu s Mariem, který vykukuje za závěsem. Cílem bylo vyvolat dojem tajemství, ale nakonec to vypadalo příliš zvláštně a neprofesionálně. Navíc to vzbudilo zmatek mezi fanoušky, kteří začali spekulovat o tom, co tak významného Nintendo chystá.“

Kritika i zábava

Fotografie rychle získala pozornost – ale ne takovou, jakou by si tým přál. Místo toho, aby vyvolala očekávání ohledně nové konzole, vyvolala zmatek a posměch. Internet okamžitě zaplnily memy, které zobrazovaly Maria v různých bizarních situacích. Nejednoho fanouška tehdy napadlo, že Mario na fotografii vypadá, jako by šmíroval. Někteří se dokonce začali domnívat, že jde o podvrh nebo nevkusný vtip.

)

Ellis, další bývalý zaměstnanec Nintenda, vysvětlil, že problém vznikl zejména kvůli nedostatku vhodných materiálů pro daný okamžik. „U těchto velkých momentů vždy potřebujete více obsahu, než si myslíte. V tomto případě jim chyběla klíčová grafika nebo fotka, která by ladila s odhalením novinek. A protože nikdo nechtěl poslat tweet bez obrázku, rozhodli se na poslední chvíli nafotit Maria v kanceláři.“

Yang s humorem dodala: „Někdo to nazval ‚Peeping Tom Mario‘ – Mario jako šmírák za závěsem. Bylo to opravdu divné a neprofesionální.“

Lekce pro budoucnost

Ačkoliv tato fotografie dodnes budí smích a stala se součástí internetové popkultury, uvnitř Nintenda to vyvolalo určité napětí. Podle Yang tato situace vedla k důkladnějšímu plánování marketingových kampaní. „Tentokrát už budou opatrnější,“ řekl Ellis. „Něco takového se už nestane.“

Dnes si mnozí pamatují tento snímek jako jeden z nejbizarnějších kroků Nintenda v rámci jejich komunikace s fanoušky. Zároveň se stal připomínkou toho, jak důležitá je příprava a promyšlenost marketingových strategií. Firma se z této zkušenosti poučila a podobný scénář se již opakovat nebude – alespoň ne v takové podobě.

I když dnes už fotografie Maria za závěsem slouží spíše jako vtipný mem, stále je ukázkou toho, jak může jeden neplánovaný krok změnit vnímání celé kampaně. Nintendo se od té doby soustředí na to, aby jejich marketingové aktivity byly lépe připravené a konzistentní s jejich celkovou vizí a brandem. Ačkoliv byla tato událost pro některé zdrojem frustrace, nakonec přinesla i něco pozitivního – silnější zaměření na detail a lepší plánování v budoucích kampaních.

Zůstává otázkou, zda někdy uvidíme podobně ikonický snímek – tentokrát však snad promyšlenější a laděný do serióznějšího stylu.

Zdroj: Eurogamer.net (odkaz)