Foto: Freepik

Call of Duty: Black Ops 6 je jedním z nejočekávanějších titulů roku a kromě klasických herních prvků, jako je kampaň, multiplayer a režim Zombies, přichází s výraznými inovacemi v oblasti zvuku. Zvukové vylepšení je výsledkem úzké spolupráce mezi vývojáři z Treyarchu a společností Microsoft Project Acoustics, která přispěla k realistickému vykreslení zvuků ve hře.

Nový systém slibuje dynamičtější a přesnější zvuk, který hráčům umožní lépe vnímat okolní prostředí a dění na bojišti. Tento posun je zásadní zejména pro kompetitivní hraní, kde každý zvukový detail může rozhodnout o vítězství nebo porážce.

Nová úroveň prostorového zvuku

Jedním z hlavních cílů vývojářů bylo vytvořit „smysluplnou a směrovou zvukovou krajinu“. Tento přístup znamená, že hráči budou slyšet jen ty zvuky, které jsou relevantní pro jejich situaci, zatímco méně důležité nebo rušivé zvuky budou tlumeny. Hra tak hráčům poskytne jasnější a přehlednější informace o tom, odkud přicházejí výstřely nebo pohyb nepřátel, a to díky technologii prostorového zvuku 3D.

Treyarch pracoval na zvukových efektech zbraní, aby byly přesnější z hlediska směru, vzdálenosti a intenzity hrozby. Například střelba z dálky nyní bude obsahovat více informací o tom, odkud přesně výstřel přichází a jak daleko se nachází nepřítel. To je zásadní pro hráče, kteří se spoléhají na své sluchové dovednosti při rozhodování, kam se schovat nebo jakým směrem pokračovat v boji.

Vedoucí zvukového designu Treyarchu, Collin Ayers, k tomu dodává: „Chceme, aby zvuková krajina ve hře přizpůsobila každému hráči a vytvářela dynamické herní prostředí, které reaguje na jeho akce.“ To znamená, že zvuky se budou měnit v závislosti na tom, kde se hráč nachází – výstřely nebo hlasy se budou realisticky odrážet od zdí a jiných překážek, což hráčům umožní lépe vnímat prostor kolem sebe.

Technologie HRTF a prostorový zvuk

Dalším klíčovým vylepšením je využití technologie HRTF (Head Related Transfer Function), která simuluje, jakým způsobem lidské ucho přijímá zvuky z různých směrů. Tato technologie napodobuje, jak tvar hlavy a uší ovlivňuje vnímání zvuků, což poskytuje hráčům detailnější představu o tom, odkud zvuky přicházejí. Podle odborníků z Treyarchu tato technologie představuje zlatý standard pro dosažení maximální směrové přesnosti zvuků při používání sluchátek.

Black Ops 6 rovněž nabídne speciální režim pro sluchátka, který využívá HRTF a technologie Immerse Spatial Audio. Tento režim zvýší přesnost směrového zvuku, což hráčům poskytne ještě lepší přehled o tom, co se děje kolem nich. Důležité je, že tento systém bude kompatibilní s jakýmkoli modelem sluchátek či špuntů, takže každý hráč bude moci využít tohoto zlepšení bez nutnosti investovat do specifického vybavení. Pro náročnější hráče je navíc k dispozici možnost vytvořit si personalizovaný zvukový profil, který zohledňuje jejich individuální anatomii, například tvar uší nebo hlavy.

Funkce pro hráče s tinnitus

Zajímavým doplňkem k těmto inovacím je nový zvukový režim, který je určen hráčům trpícím tinnitem – tedy stavem, kdy člověk slyší nepřetržité pískání nebo jiné zvuky v uších, i když není žádný vnější zdroj zvuku. Treyarch přidal speciální nastavení, které snižuje nepříjemné vysokofrekvenční zvuky, například při explozích nebo použití světelných granátů. Místo toho hra poskytne hráčům jemnější a méně rušivý zvukový signál, což usnadní zážitek těm, kteří jsou citliví na hlasité nebo ostré zvuky.

Treyarch se snaží zlepšit přístupnost hry pro co nejširší publikum, a tato funkce je jedním z důkazů jejich snahy poskytnout příjemný herní zážitek i hráčům s různými sluchovými potížemi.

Vydání Call of Duty: Black Ops 6 se blíží

Call of Duty: Black Ops 6 se dostane na trh 25. října 2024 a bude dostupná na platformách Xbox Series X|S, Xbox One, PlayStation 4, PlayStation 5 a PC. Společně s kampaní, multiplayerem a oblíbeným režimem Zombies přináší nové zvukové prvky, které slibují výrazně pohlcující zážitek.

Zdroj: Gamespot.com (odkaz)