Foto: Freepik

V nedávném rozhovoru s magazínem Videogamer sdělil jeden z hlavních designérů studia Bethesda (a mimo jiné vedoucí vývojář hry Skyrim) Bruce Nesmith, že i když se tým vynasnaží odstranit co nejvíce chyb před vydáním, je nemožné vydat hru zcela bez technických nedostatků. A to především u rozsáhlých RPG jako jsou Starfield, Skyrim či Fallout.

Stále více očekávání od her s narůstající cenou

Historicky se chyby ve hrách Bethesdy staly součástí jejich kouzla – hráči si s nimi užili chvíle plné smíchu, od mizících podlah až po postavy, které se nečekaně objevovaly na zvláštních místech. V dnešní době se ale nálada kolem těchto technických nedostatků mění. Hráči stále více očekávají, že hry za vysokou cenu, s dlouhou dobou vývoje, budou fungovat bez problémů. S narůstajícími náklady na vývoj her a jejich složitostí se však tento úkol stává čím dál obtížnějším.

Game developer
Game developer

Foto: Freepik

Nesmith v rozhovoru otevřeně přiznává: „Jsem první, kdo přizná, že hry Bethesdy by mohly být dokonalejší.“ Zdůrazňuje však, že hlavní příčinou problémů je rozsah her, které Bethesda vytváří. „Naše hry nabízí tak širokou škálu herních možností, že určité množství chyb se prostě nedá vyhnout.“

Cena za perfektní hru? Možné odklady

Velká část Nesmithova rozhovoru se točila kolem otázky, zda by měli hry odkládat, aby je mohli ještě více vyleštit. „To, co nazýváme technickým vyleštěním, přichází za určitou cenu,“ vysvětluje. „Otázka zní: Jste ochotni nechat hru čekat dalších šest měsíců, abychom ji více vyleštili? A i přesto, nedosáhnete dokonalosti. Jen bude hra o něco lepší.“

To, co je pro vývojáře těžké, je najít rovnováhu mezi očekáváními hráčů a realitou herního vývoje. Vydání hry se může neustále odkládat, aby bylo dosaženo co nejlepšího výsledku, ale zároveň to zvyšuje frustraci u hráčů, kteří na titul čekají roky. Na druhou stranu, pokud se hra vydá s mnoha chybami, může to způsobit ještě větší problémy. Například u Starfieldu, který je sice méně chybový než některé předchozí tituly Bethesdy, stále existují technické nedostatky, které kazí zážitek některým hráčům.

Očekávání hráčů versus realita

Dalším problémem je, jak vývojáři mohou zvládnout marketing a komunikaci s hráči. „Hráči očekávají, že hra bude bezchybná, že nebude obsahovat žádné technické problémy,“ říká Nesmith. „To je jejich očekávání. A i když se vám to nemusí líbit, je to fakt. Jenže to není možné splnit.“

Marketing tak hraje důležitou roli v tom, jak komunikovat tato očekávání. Mnoho herních studií se snaží hráče co nejlépe připravit na to, že žádná hra není perfektní, a že některé chyby se dají očekávat. Ale to neznamená, že by vývojáři neměli usilovat o co nejhladší zážitek.

Hráči mají stále větší nároky

Bethesda momentálně pracuje na své další velké hře, The Elder Scrolls 6, která by měla být jedním z největších a nejambicióznějších projektů studia. Jakékoliv zpoždění nebo technické problémy by mohly hráče odradit, zejména s ohledem na dlouhou dobu, po kterou na pokračování čekají. Nesmith přiznává, že najít tu správnou rovnováhu mezi kvalitou, technickou dokonalostí a načasováním je jedním z nejtěžších úkolů, kterým čelí vývojáři her tohoto rozsahu.

Co by hráči preferovali? Raději hru, která přijde později, ale s minimem chyb? Nebo raději vidí hru na trhu dříve, ale s vědomím, že technické problémy budou opraveny až později pomocí aktualizací? To je otázka, kterou si herní průmysl pokládá stále častěji, a odpověď se může lišit od jednoho hráče ke druhému.

Jedno je jisté – s narůstajícím očekáváním hráčů a jejich náročností se tlak na vývojáře neustále zvyšuje. A jak ukazuje případ Starfieldu, vyvážit kvalitu, množství obsahu a technickou stránku je jedním z nejtěžších úkolů, kterému vývojáři jako Bethesda čelí.

Zdroj: PCGamersn.com (odkaz)