Foto: Freepik
Minecraft, nejprodávanější hra všech dob s více než 300 miliony prodanými kopiemi, si i po více než deseti letech od svého vzniku drží obrovskou popularitu. A právě tato neustávající obliba vedla k tomu, že Microsoft a Merlin Entertainments, největší provozovatel zábavních parků v Evropě a druhý největší na světě, spojili síly, aby přenesli ikonické bloky, biomy a postavy z virtuálního prostředí do reálného světa.
Dobrodružství ožívají
Pod heslem „Adventures made Real“ (Dobrodružství ožívají) mají parky přivést fanoušky Minecraftu do prostředí inspirovaného oblíbenou hrou. Vedle klasických atrakcí, jako jsou horské dráhy, se návštěvníci mohou těšit na „digitálně vylepšené zážitky“, interaktivní prvky a speciální zóny, kde budou moci odemykat exkluzivní obsah přímo ve hře. Dalšími lákadly budou jedinečně navržené restaurace a ubytování v duchu Minecraftu – například pokoje připomínající bloky, ze kterých hráči běžně staví své světy.
„Minecraft je všude přítomen digitálně, Merlin zase fyzicky,“ uvedla Kayleen Walters z Microsoftu. „Tento projekt je příležitostí, jak rozšířit Minecraft za hranice samotné hry. Mojang a Microsoft mají expertizu v oblasti Minecraftu, zatímco Merlin se specializuje na vytváření fyzických zážitků. Spojujeme síly, abychom splnili společnou vizi.“
Foto: Freepik
Když se herní svět setkává s realitou
Merlin Entertainments má bohaté zkušenosti s tvorbou tematických atrakcí. Mezi jejich nejznámější projekty patří Legoland, zábavní parky s motivy Peppa Pig nebo ikonická muzea Madame Tussauds. „Minecraft je jedním z největších globálních herních fenoménů a pro nás je čest s ním spolupracovat,“ říká generální ředitel společnosti Scott O’Neil. „Naše ambice jsou obrovské – chceme přinést Minecraft k životu tak, jak to zatím nikdo neudělal.“
První park by měl být otevřen v roce 2026 a druhý o rok později. Přesná umístění parků zatím nebyla oznámena, ale obě destinace slibují návštěvníkům neopakovatelné zážitky.
Proč právě Minecraft?
Rozhodnutí vytvořit tematické parky právě na motivy Minecraftu není náhodné. Tato hra, která spatřila světlo světa v roce 2011, se stala kulturním fenoménem. Díky své jednoduchosti a zároveň nekonečným možnostem kreativity si získala hráče všech věkových kategorií. Minecraft nejenže ovládl trh videoher, ale také úspěšně pronikl do dalších oblastí – od vzdělávacích programů až po připravované televizní seriály a filmy.
S tímto projektem Microsoft a Mojang Studios navazují na úspěšné rozšíření herního světa do dalších médií. Inspirací je jim například Nintendo, které s parkem Super Nintendo World zaznamenalo velký úspěch.
I když konkrétní podoba parků zatím není známa, zveřejněné koncepty naznačují, že se fanoušci mohou těšit na bohaté vizuální zpracování inspirované světem Minecraftu. Na zveřejněných obrázcích je možné vidět ikonické herní biomy, jako jsou poušť, lesy nebo tajga, stejně jako známé postavy, například Steva a Alex. Nechybí ani zvířata a předměty z hry, které návštěvníkům zprostředkují zážitky podobné těm, jaké znají z virtuálního světa.
Pro ty, kteří si kdy přáli projet se na minecartové dráze, ulovit creepera nebo se jen dotknout hranatého prasečího kamaráda, se tento sen možná brzy stane skutečností.
Minecraft jako značka budoucnosti
Vytvoření tematických parků je dalším logickým krokem v rozšiřování značky Minecraft. Popularita hry, zejména mezi dětmi a mladými lidmi, stále roste, a díky tomu se Minecraft stal jedním z nejlépe zpeněžitelných herních fenoménů všech dob. V roce 2023 Microsoft oznámil, že hra překonala hranici 300 milionů prodaných kopií, což z ní činí nejprodávanější hru na světě.
S tematickými parky Minecraft opět potvrzuje, že jeho vliv sahá daleko za hranice herního průmyslu. Jak se zdá, pro tuto slavnou kostičkovanou značku je nebe limitem – a brzy se o tom budeme moci přesvědčit na vlastní oči.
Zdroj: PCGamer.com (odkaz)