Foto: osobní archiv Tobiase Stolz-Zwillinga

Dnes máme tu čest přinést vám exkluzivní rozhovor s Tobiasem Stolz-Zwillingem, PR manažerem z Warhorse Studios. Tobias nám poskytl podrobný náhled na vývoj a novinky, které přináší druhý díl úspěšné hry Kingdom Come: Deliverance. V tomto rozhovoru se dozvíte nejen o příběhu a technických aspektech hry, ale také o tom, jakým způsobem vývojáři zohlednili zpětnou vazbu od komunity a jaké nové funkce a mechaniky hráče čekají.

Kingdom Come: Deliverance II slibuje být větším, lepším a autentičtějším zážitkem než jeho předchůdce. S přidanými funkcemi, novými mechanikami a vylepšenými technologiemi se hráči mohou těšit na ještě hlubší ponoření do středověkého světa. A co víc, pokračování příběhu Jindřicha nám ukáže, jak se z místního hrdiny stává hráč na širší scéně.

Obecné otázky o hře:

  1. Můžete nám dát přehled o příběhu Kingdom Come 2? Jaké nové prvky můžeme očekávat ve srovnání s první hrou?

Kingdom Come: Deliverance II bude vylepšeno ve všech ohledech. Takže nejenže budou například dvě mapy, ale v podstatě jsme všechno, co známe z první hry, nějakou formou vylepšili. A to od soubojů, přes dialogy a dokonce kostky.

  • Jak dlouho trval vývoj hry a jaké byly největší výzvy, kterým jste čelili?

Na Kingdom Come: Deliverance II jsme začali pracovat krátce po vydání Royal Edice v roce 2019.

  • Jaké historické období a události budou tentokrát pokryty v Kingdom Come 2?

Jedná se o pokračování první hry, takže to stejné období.

  • Můžete nám přiblížit, jaký bude hlavní protagonista hry? Má nějaké specifické vlastnosti nebo dovednosti, které ho odlišují od Jindřicha z první hry? Bude například Jindra mít skilly mého Jindry z prvního dílu? Propojí se tímto způsobem obě hry?

Je to pořád ten samý Jindra, kterého známe z prvního dílu. Akorát si představte, že Jindra byl v prvním díle šampion okresního přeboru a teď se dostává do extraligy, kde ho čekají mnohem těžší soupeři a bude se muset naučit nové věci.

  • Jaké nové mechaniky nebo funkce jste do hry přidali, které nebyly v původní hře?

Například kovářství bude velká nová minihra, na kterou se už moc těšíme.

Technické aspekty:

  1. Jaké technologické pokroky a nástroje jste využili při vývoji Kingdom Come 2 ve srovnání s první hrou?

Tak šli jsme s časem, žejo, takže kde to šlo, jsme zlepšili technologii. Třeba lighting system, takže interiéry by měly vypadat ještě lépe. Pořád ale pracujeme s námi vylepšeným CryEngine.

  • Budou v Kingdom Come 2 nějaké výrazné změny v grafice a vizuálním zpracování?

Ne, respektive ano. Všechno bude vypadat lépe.

  • Jak jste zlepšili AI a fyziku hry pro ještě realističtější zážitek?

Pořád sázíme na naše silné stránky a to třeba na to, že celý svět má být živý. Všechny NPC mají nějaké denní cykly a mají se chovat jako živí lidé. Vylepšilo se to, že třeba budeme schopni ukazovat mnohem více NPC na obrazovce v jednom daném momentu.

  • Bude hra dostupná na více platformách a jaké jsou plány pro její vydání na různých zařízeních?

PC, Xbox Series a PS5.

Herní zážitek:

  1. Jakým způsobem jste rozšířili herní svět a jaké nové lokace mohou hráči prozkoumávat?

Tentokrát hráč bude moct prozkoumat region kolem hradu Trosky a region kolem města Kutná Hora.

  • Jaký důraz jste kladli na autenticitu a historickou přesnost ve druhém dílu?

Největší 😊

  • Jaké možnosti bude mít hráč v oblasti interakce s NPC a jak budou ovlivňovat herní svět a příběh?

Drtivá většina questů ve hře se dá vyřešit různými způsoby, což dává hráči maximální svobodu přizpůsobit hru ke svému gustu – a to občas může ovlivnit další questy.

  • Jakým způsobem jste vylepšili soubojový systém a jaké nové dovednosti nebo zbraně mohou hráči očekávat?

Hodně práce šlo do vylepšení soubojového systému. Obecně si myslím, že jsme ho více zpřístupnili tak, že když hráči hledají lehčí způsob soubojů, zbraně typu sekery nebo palcáty nabízejí více přímočarý souboj. Kdyby ale někdo hledal větší komplexitu, tak třeba meč nabízí hlubší systémy, triky a komba. A jako nové zbraně jsme hlavně přidali kuše a rané palné zbraně.

  • Jaká bude efektivita bojového systému, když na vás útočí více lidí? V prvním díle byl problém s tím, že se Jindra zamkl na jednu postavu a útočení na více lidí byl problém. V reálu totiž máchnete mečem a reálně můžete trefit i dva lidi najednou.

Systém bude podobný, ale i na této “problematice” se pracovalo.

  • Vylepšili jste jízdu na koni v přírodě? V prvním díle se kůň zarazil i o malý keřík.

Ano.

  • Neplánujete režim otevřeného světa a bitvy v režimu PVP?

Ne.

  • Bude možné hrát příběh ve více hráčích jako multiplayer?

Ne.

Komunitní aspekty:

  1. Jak jste zohlednili zpětnou vazbu od komunity při vývoji Kingdom Come 2?

Co nejvíce to šlo. Ve skutečnosti začal vývoj dvojky tím, že se tým probíral různými feedbacky a názory.

  • Jaké máte plány pro podporu hry po jejím vydání? Budou k dispozici nějaké DLC nebo expanze?

Uvidíme.

  • Jaký máte přístup k modování a podpoře komunitního obsahu v Kingdom Come 2?

Chtěli bychom ho tam mít, a to dříve než v jedničce. Ale ještě konkrétní plány nejsou.

Osobní dotazy:

  1. Co vás osobně nejvíce bavilo na práci na Kingdom Come 2?

Prozatím feedback, který jsme dostali po oznámení. Je nádherné konečně být schopný mluvit o dvojce a vidět tu lásku a nadšení, které to vzbudilo ve fanoušcích.

  • Jaké jsou vaše nejoblíbenější momenty nebo funkce ve hře, na které se hráči mohou těšit?

To vám řeknu někdy jindy 😉

  • Jaká byla vaše osobní vize pro pokračování série Kingdom Come a jak se vám podařilo ji naplnit?

Chtěl bych udělat z KCD značku, která pro něco stojí. Imersivní, středověký, reálný svět. A to se nám prozatím daří.

Shrnutí a závěr

Rozhovor s Tobiasem Stolz-Zwillingem nám přinesl mnoho zajímavých informací o pokračování Kingdom Come: Deliverance. Hráči se mohou těšit na vylepšený herní zážitek s novými mechanikami, rozsáhlejšími lokacemi a ještě autentičtějšími historickými detaily. Vývojáři z Warhorse Studios se snaží posunout hranice toho, co je ve hrách možné, a Kingdom Come: Deliverance II slibuje být titulem, který zaujme jak nové hráče, tak fanoušky prvního dílu.

Sledování vývoje této hry bude jistě stát za to a my se nemůžeme dočkat, až se ponoříme do nových dobrodružství Jindřicha. Děkujeme Tobiasovi za jeho čas a těšíme se na další novinky z Warhorse Studios.

Zdroj: rozhovor s Tobiasem Stolz-Zwillingem