Foto: Freepik
Poměrně významné procento vývojářů mobilních her a středních či menších herních titulů využívá pro svou tvorbu známý herní engine Unity. Pro vývoj AAA her se pak používají individuální enginy. Samotný engine je spravovaný společností Unity Technologies a v poslední době na tom není tato společnost po ekonomické stránce vůbec dobře.
Důkazem toho je i fakt, že jen v letošním roce už má za sebou dvě velko vlny propouštění, kde o svou práci přišlo dohromady asi 900 zaměstnanců. Nyní však přichází zpráva, která zvedla tvůrce a hráče ze židle. Oficiálně totiž bude od 1. ledna 2024 zaveden pro vývojáře poplatek za každou instalaci hry, a to po překročení 200 000 dolarů v tržbách či 200 000 stažení.
Důležité je zmínit, že Unity Technologies zavádí toto pravidlo i zpětně za již vydané hry. Zde se bude výše poplatků lišit v závislosti na verzi Unity, ve které vývojáž programuje. Maximální výše poplatku ale bude dvacent centů. Tato novinka přináší i určité obavy, protože je to velice snadno zneužitelné ze strany konkurence. Do celkového počtu instalací se započítávají i opakované instalace na stejné zařízení.
Konkurence tak může nasimulovat několik tisíc instalací a v extrémním případě způsobit nemalé finanční problémy vývojovému studiu. Některé herní studia, jako je Aggro Crab, uvádí, že pokud Unity Technologies nezmění své stanovisko, budou vážně uvažovat o změně enginu. Jako nejvhodnější alternativou se pak jeví Unreal Engine, na kterém se dají vyvíjet i větší AAA tituly.
Zdroj: Eurogamer.cz (odkaz)