Zdroj: Pixabay
O příběhových hrách je všeobecně známo, že nejslabším článkem je přes veškeré detaily a 3D grafiku rozhovor dvou postav. Bývá ještě nepěkným pravidlem, že čím časově náročnější hra, tím méně kvalitní je tento prvek. U kratších videoher se tento problém řeší pomocí technologie Motion Capture, kdy se celá scéna natočí s opravdovými herci a jejich mimika se pak přesune na digitální postavu. To je však zcela nemožné pro hry trvající stovky hodin.
Vývojový tým z CD Projekt RED se rozhodl, že tento zásadní nedostatek uvede pomocí umělé inteligence od Jali Research Inc. na pravou míru. Tímto způsobem by se mělo docílit ještě větší synchronizace mluvy a úst než s jakou se můžeme setkat třeba v třetím Zaklínačovi. Celá technologie pak zkrátka analyzuje jednotlivá slova a přiřadí jim odpovídající pohyb rtů.
Navíc je tato technologie schopna vypozorovat emoce, s jakými postava hovoří, a přiřadit ji příslušnou mimiku. Hlavní výhodou je, že i hry původně dabované v angličtině, jako je třeba Mafia: Definitive Edition, se ústa postav nebudou otevírat na anglická slova, ale budou se otevírat podle toho, co dabér říká. To bezpochyby umocní celý zážitek ze hry.
Zdroj: Engadget