Foto: Gamebot
Od prvního setkání s nerudným, avšak okouzlujícím policistou Pankrácem jsme se v české herní scéně zamilovali do série her nazvané Polda. Tato detektivní adventura, vytvořená týmem Zima Software, se stala kultovním fenoménem, oslavujícím unikátní směs humoru, záhad a napětí.
S osmým dílem série na obzoru je čas vzpomenout si na cestu, kterou jsme společně s Pankrácem a jeho kolegy absolvovali a zvážit, co nás může ještě čekat v tomto fascinujícím světě detektivních dobrodružství. Proto jsme se zeptali vedoucího vývojového týmu Petra Svobody na několik otázek, které nám trochu odkryje celé zákulisí legendární herní série.
Co Vás přimělo dělat detektivní adventuru?
No připadá nám, že detektivka je pro herní styl adventure prostě jedna z nejlepších. Řeší se tam různé věci, vyslýchají se lidé a je potřeba postupovat v příběhu dále a poodkrývat tajemství.
Kde berete inspiraci na jednotlivé příběhy?
Na to se těžko odpovídá. Občas prostě přijde nějaká myšlenka, která se pak rozvine, hodně o tom diskutujeme v teamu a občas nás prostě inspiruje všení realita.
Má policista Pankrác nějaký předobraz? Mně trochu připomíná Růžového pantera.
Víceméně jsme si již několikrát říkali, že je to tak trochu Ružový panter. Ale spíše v pozdějších dílech, ze začátku to byl prostě jen nerudný policajt.
Jaké byly první začátky a ohlasy?
Začátky byly super a ohlasy velké. Vždyt to byla první hra s profi českým daningem s několika známými herci.
Co máte v plánu až vyjde poslední Polda 8? Bude nějaká další tématická série?
To zatím opravdu nevíme, teď se budeme soustředit hlavně na Poldu 8, ale na pozadí nám samozřejmě běží pár nápadu. Asi ale již po Poldovi opustím svět klasických point and click adventur a zkusíme jiný žánr.
Zdroj: Gamebot, rozhovor s Petrem Svobodou